کدخبر: ۳۲۱۹۳
تاریخ خبر:

اقدامات دولت در حوزه مسکن و حمل و نقل؛ از سقف اجاره‌بها تا توسعه پروژه‌های ملی

در پی افزایش نجومی نرخ مسکن و اجاره‌بها، دولت سقف اجاره‌بهای مسکن را به طور متوسط ۲۵ درصد تعیین کرده است. این تصمیم با هدف کاهش فشار بر مستاجران و ایجاد ثبات در بازار مسکن اتخاذ شده است.

اقدامات دولت در حوزه مسکن و حمل و نقل؛ از سقف اجاره‌بها تا توسعه پروژه‌های ملی

تعیین سقف اجاره‌بها

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه جلسه هیات وزیران اعلام کرد که قانون ساماندهی مسکن ابلاغ شده و در آخرین جلسه شورای عالی مسکن، سقف اجاره‌بهای مسکن در استان‌ها به طور متوسط ۲۵ درصد تعیین شده است. او تاکید کرد که مکانیزم‌های سختگیرانه‌ای برای نظارت بر اجرای این قانون پیش‌بینی شده است و مشاوران املاک و مالکان موظف به رعایت آن هستند.

توسعه فناوری در وزارت راه و شهرسازی

بذرپاش همچنین به نقشه راهبردی توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: "این نقشه برای یک دهه آینده با ۳۲ راهبرد و ۱۰۵ سیاست به زیرمجموعه‌ها ابلاغ شده است." او افزود که صندوق پژوهش و فناوری در بخش مسکن و حمل و نقل به صورت غیردولتی با سرمایه‌ای تاسیس شده و ۱۰ کنسرسیوم دانش‌بنیان در نهضت ملی مسکن مشغول به کار هستند.

پروژه‌های بزرگ در دست اجرا

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که پروژه‌های مختلفی در حال اجرا هستند، از جمله پروژه دو خطه‌سازی محور ریلی اهواز - اندیمشک که طی چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ترمینال فرودگاه‌های بین‌المللی رامسر و ایلام که آماده افتتاح هستند.

نقش سامانه خودنویس در بهبود معاملات مسکن

بذرپاش تعداد کاربران سامانه خودنویس را بیش از ۶۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت که روزی ۷ تا ۸ هزار قرارداد اجاره و ۲۵۰ قرارداد خرید و فروش ملک در این سامانه ثبت می‌شود. او افزود که نظارت و پیگیری در حوزه خرید و فروش مسکن از طریق این سامانه بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

استخدام‌های جدید و توسعه پروژه‌های ملی

وزیر راه و شهرسازی به استخدام‌های جدید در دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه اشاره کرد و از اضافه شدن ۴۰۰ هکتار زمین به پروژه نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد. همچنین پروژه‌های ریلی چابهار-زاهدان و اردبیل-میانه تا پایان سال و تابستان به بهره‌برداری می‌رسند و پروژه شلمچه-بصره نیز با سرعت خوبی پیش می‌رود.

 
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی