کدخبر: ۳۱۴۲۳
تاریخ خبر:

آمار جدید فوتی‌های ایرانی در حج امسال

کارمندان هلال احمر تا زمان بازگشت آخرین زائر از عربستان به خدمات‌دهی ادامه خواهند داد و تلاش می‌کنند تا زائران در معرض خطر پزشکی، سریع‌تر به کشور بازگردند.

آمار جدید فوتی‌های ایرانی در حج امسال

به گزارش پنجره به نقل از فرارو، سید علی مرعشی گفت: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۱۷ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و... و.) به زائران ارائه شد که از این میزان، یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۴۶۶ خدمت در مکه و مشاعر و ۶۵ هزار و ۴۵۹ خدمت در مدینه ارائه شده است.

 وی ادامه داد: اکنون ۲۴ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۰ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند و تا امروز (شنبه ۱۶ تیر) ۲۷ زائر ایرانی در عربستان جان باخته‌اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تاکید کرد: کارمندان هلال احمر تا زمان بازگشت آخرین زائر از عربستان به خدمات‌دهی ادامه خواهند داد و تلاش می‌شود تا زائران در معرض خطر پزشکی، سریع‌تر به کشور بازگردند.

مرعشی اظهار داشت: ۳۸۰ نفر از کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران در عربستان حضور دارند. (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند.

بنابر اعلام منابع عربستانی، امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از حجاج، از اتباع سایر کشور‌ها و ۲۰۰ هزار تن نیز شهروندان عربستان در مناسک حج ابراهیمی شرکت کردند. ۲۲.۳ درصد حجاج از اتباع کشور‌های عربی، ۶۳.۳ از اتباع کشور‌های آسیایی و ۱۱.۳ نیز از اتباع کشور‌هایی آفریقایی هستند. حجاج کشور‌های اروپا، آمریکا، استرالیا و سایر کشور‌ها نیز ۳.۲ درصد از کل را تشکیل می‌دهند. عملیات رفت زائران ایرانی از ۲۴ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد ماه سال جاری انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات بازگشت حجاج نیز از اول تیرماه آغاز و تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

 

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی