کدخبر: ۳۲۰۲۱
تاریخ خبر:

شایعه پست فروشی در شهرداری تهران؛ علیرضا زاکانی در مرکز اتهامات

در روزهای اخیر، ویدئویی منتشر شده که اتهامات جدیدی در خصوص خرید و فروش پست‌های مدیریتی در شهرداری تهران مطرح می‌کند. این موضوع، واکنش‌های زیادی در پی داشته و بر ابهامات در خصوص شفافیت و سلامت مدیریت شهری افزوده است.

شایعه پست فروشی در شهرداری تهران؛ علیرضا زاکانی در مرکز اتهامات

ویدئوی افشاگرانه

به تازگی، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که فردی در آن پروسه رسیدن به پست معاونت شهرسازی منطقه یک شهرداری تهران را توضیح می‌دهد. وی در این ویدئو ادعا می‌کند که برای دستیابی به این پست، سه بار در دفتر مشاور شهردار تهران و بیش از هشت بار در میز خدمت نمازجمعه جلسه داشته و نهایتاً از او ۴۰۰ سکه طلا و ۴۵۰ هزار دلار برای خرید ویلایی در آلانیا مطالبه شده است.

واکنش‌های مسئولین

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، که پیشتر به مبارزه با فساد تأکید کرده بود، حال با اتهاماتی در خصوص فساد در دوره مدیریتی خود مواجه است. نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، در پاسخ به سوال خبرنگاران تأیید کرد که گزارش‌های متعددی از تخلفات در شهرداری به کمیسیون رسیده و تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

اقدامات شهرداری و شورای شهر

حراست شهرداری تهران اعلام کرده که پیگیری و صحت‌سنجی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است. شهرداری تهران نیز قول داده که در آینده نزدیک به این مسئله پاسخ دهد. در عین حال، برخی اعضای شورای شهر تهران از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

نقش شورای شهر تهران

علی‌اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران، در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت که کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر باید این موضوع را دنبال کند و تا صحت‌سنجی کامل انجام نشود، نمی‌توان به طور قطعی اظهار نظر کرد. وی افزود که در صورت اثبات این تخلفات، استیضاح شهردار تهران از جمله اقدامات احتمالی خواهد بود.

با توجه به ادعاهای مطرح شده، آینده مدیریت شهری تهران با ابهامات و چالش‌های جدی مواجه است. صحت و سقم این ادعاها می‌تواند تأثیر بسزایی بر اعتماد عمومی به مدیریت شهری و روندهای آینده در شهرداری تهران داشته باشد. شورای شهر و شهرداری تهران موظف به شفاف‌سازی و رسیدگی جدی به این موضوع هستند تا اعتماد مردم به مدیریت شهری بازگردد.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی