کدخبر: ۳۲۲۹۴
تاریخ خبر:

گم شدن مرموز کودک ۹ ساله در منطقه جن‌زده ایران

امیرحمزه فولادی، کودک ۹ ساله اهل روستای توک اسلام‌آباد از روستاهای نیکشهر در سیستان و بلوچستان، ۱۳ روز است که گم شده و اکنون تمام ایران نگران او است.

گم شدن مرموز کودک ۹ ساله در منطقه جن‌زده ایران

امیرحمزه فولادی، که دوستانش او را «میری» صدا می‌کنند، یکشنبه دو هفته پیش حوالی ساعت ۱۰صبح به همراه فرهاد، کودک ۱۲ ساله و عموزاده‌اش، از روستا خارج شد تا مسیری ۱۲ کیلومتری را به سمت روستای کهیری طی کنند. حوالی غروب، فرهاد تنها به کهیری رسید و گفت که امیرحمزه نیم ساعت مانده به روستا خسته شد و از او خواست تا برود و کسی را بیاورد که او را به روستا برساند. اما پس از جستجوی مردان روستا، هیچ اثری از امیرحمزه پیدا نشد.

شرایط منطقه

منطقه روستایی اطراف بین متسنگ و کهیری با بافت تپه ماهور، کوه و بیابانی پوشیده شده است. مسیری که بچه‌ها از آن عبور می‌کردند، راهی خلوت و مالرو بوده که به‌ندرت رفت و آمدی در آن صورت می‌گیرد. همچنین منطقه زیستگاه یوزپلنگ، پلنگ، خرس و گربه کوهی است که احتمال برخورد با این حیوانات را نیز افزایش می‌دهد.
کودک گمشده

اعتقاد به جن‌ها و تاثیر آنها

مردم محلی از همان روز اول تردیدهایی درباره ناپدید شدن امیرحمزه داشتند. یکی از معتمدان محلی می‌گوید: "اعتقاد به تاثیر جن‌ها در زندگی روزمره مردم هنوز در منطقه وجود دارد. برخی معتقدند که جن‌ها می‌توانند انسان‌ها را ببرند یا به آنها آسیب بزنند." در منطقه نیکشهر، اعتقاد به جن‌ها و تاثیر آنها بر زندگی انسان‌ها هنوز قوی است. برخی مردم بر این باورند که جن‌ها می‌توانند افراد را بربایند یا به آنها آسیب برسانند. در ماجرای ناپدید شدن امیرحمزه، برخی از مردم معتقدند که جن‌ها او را برده‌اند. در روزهای اول پس از ناپدید شدن او، چند نفر از خانواده‌اش تماس گرفتند و گفتند که با جن‌ها صحبت کرده‌اند. آنها ادعا کردند که جن‌ها گفته‌اند اگر خانواده برای آنها قربانی کنند، بچه را بازمی‌گردانند. این اعتقادات سبب شده که خانواده امیرحمزه به امید بازگشت او، مراسم قربانی را انجام دهند.

بررسی‌های پلیس و نیروهای امدادی

فرهاد، کودک همراه امیرحمزه، ابتدا گفت که امیرحمزه از خستگی کنار راه نشسته بود، اما بعداً داستان دیگری را بازگو کرد که حاکی از ترسیدن از دعوای یک خرگوش و یک روباه و صدای عجیب و غریب امیرحمزه بود. پلیس و نیروهای محلی سپاه با او صحبت کرده‌اند، اما خانواده‌ها مایل به بازجویی بیشتر از او نیستند.

عملیات جستجو با همراهی نیروهای هلال‌احمر و مردم محلی انجام شد، اما نتیجه‌ای نداشت. بالگردهای دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر نیز چندین بار منطقه را جستجو کردند. تیم‌های امداد هلال‌احمر با سگ‌های زنده‌یاب نیز به منطقه اعزام شدند، اما به دلیل شرایط سخت اقلیمی نتوانستند کمک قابل توجهی ارائه دهند.

کودک گمشده

واکنش‌ها و ادامه جستجو

عکس امیرحمزه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و درخواست‌های مردمی برای توجه بیشتر به وضعیت امدادرسانی افزایش یافته است. با این حال، منطقه وسیعی که باید جستجو شود، شعاعی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر دارد و شامل پرتگاه‌ها، مسیرهای سنگلاخ و برکه‌های فصلی است.

پدر امیرحمزه نزدیک به ۷۰ سال سن دارد و مادرش حدود ۴۰ ساله است. امیرحمزه هفده خواهر و برادر دیگر دارد و خانواده کشاورز هستند. با این حال، هیچ شواهدی مبنی بر انتقام‌جویی یا گروگان‌گیری وجود ندارد و تمامی احتمال‌ها بررسی می‌شود.

این پرونده اکنون به یک موضوع اینستاگرامی تبدیل شده است و همه امیدوارند که این توجه بیشتر بتواند به یافتن امیرحمزه کمک کند.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی