کدخبر: ۳۱۷۹۱
تاریخ خبر:

صدا و سیما در دوران تحولِ جبلی؛ دورهمیِ بی‌مزه‌های دوست‌نداشتنی!

بیش از دو سال از آغاز ریاست پیمان جبلی در سازمان صدا و سیما می‌گذرد و در این مدت، بارها شاهد شعار "تحول" در این رسانه بوده‌ایم. اما آیا این تحول در عمل هم اتفاق افتاده است؟

صدا و سیما در دوران تحولِ جبلی؛ دورهمیِ بی‌مزه‌های دوست‌نداشتنی!

سایت خبری پنجره؛ بیش از دو سال از آغاز ریاست پیمان جبلی در سازمان صدا و سیما می‌گذرد و در این مدت، بارها شاهد شعار "تحول" در این رسانه بوده‌ایم. اما آیا این تحول در عمل هم اتفاق افتاده است؟

مخاطبان چه می‌گویند؟

مخاطبان تلویزیون از نبود سریال‌های جذاب و رضایت پایین از برنامه‌ها گلایه دارند. آمارها هم نشان‌دهنده عدم موفقیت برنامه‌ها و سریال‌های صدا و سیما در جذب مخاطب است.

نگرانی از آینده پلتفرم‌ها

در حالی که مدیران فعلی صدا و سیما، تصمیم‌گیران شبکه خانگی نیز هستند، بیم آن می‌رود که پلتفرم‌ها به سرنوشت صدا و سیما دچار شوند و از رونق بیفتند.

چرا مخاطبان قهر کرده‌اند؟

دلایل متعددی برای قهر مخاطبان از تلویزیون وجود دارد که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

کمبود سریال‌های جذاب: در سه سال و چند ماه اخیر، فقط سریال "سرزمین مادری" توانسته به طور فراگیر مورد توجه قرار بگیرد.

5033618

ناکامی در ساخت سریال‌های کمدی: در این مدت فقط دو سریال کمدی "نون خ 3" و "زیرخاکی 2" موفق بوده‌اند که آنها هم قبل از شروع فعالیت مدیریت کنونی صدا و سیما پخش شده‌اند.

4

نابودسازی برندها: برنامه‌های محبوبی مانند "خندوانه"، "عصر جدید"، "کتاب باز" و "دورهمی" به دلیل سوءمدیریت، تعطیل شده یا با افت کیفیت روبرو شده‌اند.

1

ناکامی در برندسازی: مدیران فعلی نتوانسته‌اند برندهای جدیدی را با موفقیت راه‌اندازی کنند.

محمدرضا گلزار

بازی دوگانه با چهره‌ها: مسئولان تلویزیون در ابتدا از چهره‌های شناخته شده استفاده نمی‌کردند، اما بعداً به دلیل افت مخاطب، دوباره به سراغ آنها رفتند و دستمزدهای نجومی به آنها پرداختند.

عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود: وعده‌هایی مانند بازگرداندن برنامه "نود" و استفاده از عادل فردوسی‌پور در گزارشگری عملی نشد.

سایت

دوربرگردان به جای تحول؟

چابک‌سازی معکوس: در حالی که محمد سرافراز در دوران کوتاه ریاست خود اقدام به حذف و ادغام برخی شبکه‌ها کرده بود، عبدالعلی علی‌عسکری و پیمان جبلی این روند را متوقف کرده‌اند و حتی شبکه‌های جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند.

از بین رفتن رقابت میان شبکه‌ها: با حذف گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌های اصلی، رقابت میان شبکه‌ها از بین رفته است.

تغییر ماموریت شبکه‌ها: ماموریت برخی شبکه‌ها مانند شبکه دو تغییر کرده و شبیه به شبکه‌های دیگر شده است.

جمع‌بندی:

با وجود شعارهای متعدد درباره تحول در صدا و سیما، به نظر می‌رسد که این سازمان در مسیر درستی حرکت نمی‌کند و همچنان شاهد نارضایتی مخاطبان و افت کیفیت برنامه‌ها هستیم.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی