کدخبر: ۳۲۲۸۹
تاریخ خبر:

آغاز مسیر جنجالی: مجوز کنسرت در تخت جمشید پس از اولین اجرا

دولت سیزدهم با اعطای مجوز برگزاری کنسرت در تخت جمشید برای علیرضا قربانی، راه را برای سایر هنرمندان و خوانندگان ایرانی برای اجرای موسیقی در مکان‌های تاریخی باز کرده است.

آغاز مسیر جنجالی: مجوز کنسرت در تخت جمشید پس از اولین اجرا

علیرضا قربانی با اجرای کنسرت در تخت جمشید، طلسم چندین ساله‌ای را شکست و این رویداد هنری، نمونه‌هایی از برگزاری کنسرت در بناهای تاریخی سایر کشورهای جهان را یادآور شد. اکنون بسیاری از خوانندگان و هنرمندان برای اجرای موسیقی و نمایش‌های هنری در مکان‌های تاریخی چون پاسارگاد، تخت جمشید، حافظیه و سعدیه آماده شده‌اند.

مجوز و مراحل برگزاری کنسرت

در راستای این رویداد، بعد از ماه‌های محرم و صفر، احتمال برگزاری کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران و یا ارکستر ملی ایران در تخت جمشید یا حافظیه وجود دارد. عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این اقدام را یکی از اقدامات مهم دولت شهید رئیسی می‌داند و تأکید می‌کند که این رویدادها می‌توانند اقتصاد گردشگری را تقویت کنند.

نگرانی‌ها و اقدامات حفاظتی

پیش از برگزاری کنسرت علیرضا قربانی، نگرانی‌هایی در خصوص احتمال آسیب به بناهای تاریخی به دلیل امواج صوتی وجود داشت. علیرضا عسکری چاوردی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، توضیح داد که مکان برگزاری کنسرت بیرون از تختگاه تخت جمشید و در فاصله ۵۰ متری زیر سطح ارتفاع ۱۷ متری تختگاه بوده است. او اطمینان داد که تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های صوتی انجام شده است.

تکنولوژی‌های صوتی به‌روز

محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، نیز تأکید کرد که در این رویداد از بهترین تکنولوژی‌ها و سیستم‌های صوتی استفاده شده و هیچ آسیبی به سازه‌های تاریخی وارد نمی‌شود. او اشاره کرد که برخی افراد با سیستم‌های صوتی به روز آشنایی ندارند و به اشتباه تصور می‌کنند که صدا به همه جهات پخش می‌شود.

با پایان ماه‌های محرم و صفر، انتظار می‌رود نام‌های بزرگی از هنرمندان و گروه‌های موسیقی در لیست درخواست‌های اجرا در اماکن تاریخی شیراز دیده شود. با توجه به درجه یک بودن این اماکن و قرار داشتن آنها در فهرست آثار جهانی، شاهد حضور هنرمندان تراز اول کشور در این محوطه‌ها خواهیم بود.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی