خبرهای داغ
کدخبر: ۳۱۲۱۲
تاریخ خبر:

شرایط جدید معافیت سربازی بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند

شرایط جدید معافیت سربازی بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند را در این خبر مشاهده می کنید.

شرایط جدید معافیت سربازی بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند

مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، معافیت مشمولان بالای 35 سال سن و دارای دو فرزند و غیر غایب، از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی را به مصلحت دانست که در این صورت این مشمولان از سربازی معاف خواهند شد.

در این نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که آیت الله آملی لاریجانی همراه با اکثریت اعضا، مدیر قوه مجریه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و نیز رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم پیشرفت در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، موارد اصراری مجلس در خصوص لایحه تبصره (۱) بند «ت» ماده (۱۰۲) درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند را بررسی وبا اصلاحاتی آن را به مصلحت دانستند.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه هم امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از موارد مهمی که مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آن اعلام نظر کرد درباره معافیت سربازی مشمولان با حداقل ۳۵ سال سن و دارای حداقل دو فرزند است، البته نباید این افراد غیبت داشته باشند که در این صورت این مشمولان از سربازی معاف خواهند شد.

زنگنه اظهار کرد: امیدوارم که با ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه ما شاهد عملیاتی شدن کامل این قانون در کشور باشیم.

موضوع معافیت از خدمت سربازی اجباری برای مردان متأهل دارای فرزند، از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت در حوزه قوانین جمعیتی و خانواده در نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. موضوعی که همواره با چالش‌ها، ابهامات و تغییرات مختلفی در طول سالیان گذشته روبرو بوده است.

یکی از جنبه‌های این مقوله که همچنان در هاله‌ای از ابهام فرو رفته بود ، مربوط به معافیت از خدمت سربازی برای مردان متأهل دارای دو فرزند بود که در سال‌های اخیر بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها