کدخبر: ۳۱۹۸۵
تاریخ خبر:

تاسوعا و عاشورای طوفانی؛ پیش‌بینی وضعیت هوای سراسر کشور!

با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورا، وضعیت هوای کشورمان نیز حائز اهمیت می‌شود. سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی‌هایی را برای این دو روز ارائه کرده است که در ادامه به تفصیل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تاسوعا و عاشورای طوفانی؛ پیش‌بینی وضعیت هوای سراسر کشور!

سایت خبری پنجره؛ با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورا، وضعیت هوای کشورمان نیز حائز اهمیت می‌شود. سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی‌هایی را برای این دو روز ارائه کرده است که در ادامه به تفصیل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

وزش باد شدید و گرد و خاک:

طبق گفته‌ی رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، در برخی نقاط کشور شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خواهیم بود. این پدیده به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب طی پنج روز آینده محتمل‌تر است.

رگبار و رعد و برق:

علاوه بر باد و گرد و خاک، در برخی استان‌ها شاهد وقوع رگبار و رعد و برق نیز خواهیم بود. این پدیده امروز (۲۴ تیر) در برخی نقاط گیلان، اردبیل، غرب مازندران، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران و سمنان رخ می‌دهد و دوشنبه (۲۵ تیر) نیز در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه خواهد داشت.

وضعیت هوای تهران:

هوای تهران در روز تاسوعا (۲۵ تیر) صاف تا قسمتی ابری با وزش باد و احتمال افزایش باد پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما در این روز به ترتیب ۲۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز عاشورا (۲۶ تیر) نیز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری با احتمال وزش باد خواهد بود و کمترین و بیشترین دما به ترتیب ۲۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نکات مهم:

در طول تاسوعا و عاشورا، تردد در برخی محورهای جاده‌ای به منظور مدیریت ترافیک و جلوگیری از ازدحام، ممنوع یا محدود خواهد شد.

برای اطلاع دقیق از وضعیت آب و هوا در محل زندگی خود، به وب‌سایت سازمان هواشناسی کشور یا اپلیکیشن‌های هواشناسی معتبر مراجعه کنید.

در هنگام رانندگی در شرایط جوی نامساعد، احتیاط بیشتری به خرج داده و به هشدارهای پلیس راهور توجه کنید.

امیدواریم با رعایت نکات ایمنی، تاسوعا و عاشورای امن و بدون حادثه‌ای را پشت سر بگذارید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی