کدخبر: ۹۹۴
تاریخ خبر:

گام شهرداری مشهد برای هوای پاک

آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در مشهد

ارجائی، شهردار مشهد: واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مناسبت روز ملی "حمل‌ونقل و رانندگان" در مشهد آغاز شد. بر اساس سیاهه انتشار آلایندگی هوا بخش مهمی از آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک است.

آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در مشهد

ارجائی، شهردار مشهد: تفاهم‌نامه تولید و واگذاری ۱۰۰هزار موتورسیکلت طی ۳.۵ سال آینده را با تولیدکنندگان به امضاء رسانده‌ایم که از امروز واگذاری موتورسیکلت‌های برقی آغاز شد.

شهردار مشهد از آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مناسبت روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان خبر داد.

سید عبدالله ارجائی با اعلام این خبر گفت: بر اساس سیاهه انتشار آلایندگی هوا بخش مهمی از آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع هوای پاک و با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده تفاهم‌نامه تولید ۱۰۰ هزار موتورسیکلت طی ۳.۵ سال آینده را با تولیدکنندگان به امضاء رسانده‌ایم که از امروز واگذاری موتورسیکلت‌های برقی آغاز شد.

شهردار مشهد تصریح کرد: در همین راستا شهرداری مشهد با حمایت شورای اسلامی شهر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۲۴ ماهه در بانک عامل برای خرید موتوربرقی درنظر گرفته است که عموم مردم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

همچنن ارجائی در حاشیه همایش روز ملی حمل‌ونقل و رونمایی از طرح توسعه استفاده از موتوربرقی دراین خصوص افزود: با توجه به وجود حدود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت که طبق سیاهه منابع انتشار آلودگی هوا سهم قابل‌توجهی در آلایندگی هوای مشهد دارند طرح توسعه استفاده از موتوربرقی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی بابیان اینکه در کنار آلودگی هوا موتورهای قدیمی دارای آلودگی صوتی نیز هستند، اظهار کرد: موتوربرقی آلودگی زیست‌محیطی و آلودگی صوتی ندارد؛ دراین طرح موتورهای برقی به تدریج جایگزین بخشی از موتورهای بنزینی خواهند شد.

شهردار مشهد ادامه داد: دراین طرح و با امضاء تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها و شرکت‌های تولیدکننده تا سقف ۱۰۰ هزار موتوربرقی با تسهیلات ۱۰۰میلیون تومان با کارمزد ۴درصد بدون پیش‌پرداخت به متقاضیان واگذار خواهد شد.

ارجائی افزود: دراین طرح ۷ مدل مختلف موتوربرقی با اقساط دوساله در مرحله اول به متقاضیان دستگاه‌های اجرایی و در ادامه به متقاضیان از سایر اقشار مردم واگذار می‌شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی