خبرهای داغ
کدخبر: ۳۱۱۲۳
تاریخ خبر:

فرار جلیلی از پاسخ به سوال پزشکیان درباره برجام و FATF

سعید جلیلی به پزشکیان گفت: من و شما مدعی هستیم که می خواهیم رئیس جمهور شویم، ما زمان نداریم ما ده ها، صدها و هزارات ساعت جلسه با کارشناسان داشتیم و صحبت کردیم.

فرار جلیلی از پاسخ به سوال پزشکیان درباره برجام و FATF

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در اولین مناظره دور دوم انتخابات به جمع بندی اظهارات خود پرداختو

اهم اظهارات جلیلی به شرح است؛

* آقای دکتر من و شما مدعی هستیم که می خواهیم رئیس جمهور شویم، ما زمان نداریم ما ده ها، صدها و هزارات ساعت جلسه با کارشناسان داشتیم و صحبت کردیم.

* { در پاسخ به پزشکیان درباره اینکه برنامه شما برای برجام و FATF چیست؟}: برنامه من در حوزه نقدینگی کشاورزی و بانک با مطالعات قبلی آماده است. شما هم باید همه این برنامه‌هایتان را از قبل نوشته باشید و نه اینکه بخواهید معطل بمانید. شما در برخی از موضوعات حتی درست هم تشخیص نمی‌دهید همانطور که ۸ سال دولت قبلی هم می‌گفت حالا باید بررسی شود.

* ‌ برنامه ما fatf این است که این موضوع را دنبال کنیم و باید راه‌های دیگر را به موازات آن ادامه دهیم و اگر طرف مقابل تعهدی را انجام نداد ما نباید رو به قبله بایستیم. باید راه‌ها را پیدا کنیم اما باید جهش را پیدا کنیم و فقط معطوف به فروش نفت نباشیم و این جمع‌بندی نظر کارشناسان متعدد است و نتیجه حضور در نقاط مختلف کشور است.

* من با اصناف مختلف جلسه داشته‌ام و جمع‌بندی و راه حل‌هایی که بیان می‌کنم نتیجه نظر کارشناسان بسیاری است که برنامه‌هایی که ارائه می‌دهم کارشناسی شده است. اقتصاد ایران باید در دنیا جانمایی پیدا کند و باید تلاش کنیم و روز به روز فرصت‌های جدید را کشف کنیم و آنها را اجرایی کنیم برنامه من این است که باید اولویت‌ها را بشناسم به هر سفارت ما یک سکوی صادراتی شود.

*شهید رئیسی را خدا رحمت کند که به پاکستان رفت و آنجا ۷۰ میلیارد دلار ظرفیت صادرات وجود دارد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. ما با هیچ کشوری عقد اخوت نمی‌بندیم و منافع و حقوق ملت را با قوت دنبال می‌کنیم و باید برای آن فکر داشته باشیم و این‌ها را از قبل اندیشیده باشیم و برنامه‌هایمان را از قبل نوشته باشیم نه مثل شما که می‌گویید این برنامه‌ها را رها کنید. شما چون برنامه‌ای برای عمل ندارید حتماً از دیگران عقب می‌مانید در کشاورزی و سیاست خارجی هم اگر مطالعه نداشته باشید و بررسی نداشته باشید حتماً کشور ۴ سال عقب می‌ماند.

*  بر موضوعی که می‌خواهم تاکید کنم این است که ۶ قطعنامه سازمان ملل که صادر شد سه مورد آن در زمان آقای لاریجانی و زمانی که آقای ظریف در سازمان ملل نماینده بوده‌اند صادر شده است باید ببینید که عمده قطعنامه‌ها در زمان کدام دولت صادر شده است و بررسی کنید این دولت مسیری را که دنبال کرده است با چه رفتار غلطی طرف مقابل را به طمع قطعنامه صادر کردند انداخته است.

*  مهمتر از خطای صورت گرفته این است که یک خطا مجدد تکرار شود و مجدد ملت به همان خطا گرفتار شوند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها