خبرهای داغ
کدخبر: ۳۱۱۲۸
تاریخ خبر:

پزشکیان متولد چه سالی است؟ + بیوگرافی مسعود پزشکیان

بیوگرافی و زندگی نامه نامزد ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را درسایت پنجره ببینید

پزشکیان متولد چه سالی است؟ + بیوگرافی مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان یکی از کاندید های ریاست جمهوری میباشد که با سعید جلیلی در رقابت میباشد. مسعود پزشکیان اصلاح طلب میباشد و مشاوری که از او خیلی به گوش میرسد، ظریف میباشد. مسعود پزشکیان زاده ۷ مهر ۱۳۳۳ میباشد مسعود پزشکیان پزشک میباشد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر درباره او اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مسعود پزشکیان

زندگی شخصی

پدر وی ترک و مادر وی کرد بوده و در نتیجه، مسعود به این دو زبان مسلط شده است. پزشکیان در دوران دانشجویی عضو انجمن اسلامی دانشجویان بود و با همسرش که پزشک متخصص زنان بود آشنا شد. او همسر و یکی از فرزندانش را در سال ۱۳۷۳ بر اثر سانحه رانندگی از دست داد، دیگر ازدواج نکرد و به تنهایی عهده‌دار بزرگ کردن دختر و دو پسرش شد.

این سیاستمدار اصلاح طلب ، تحصیلات ابتدایی خود را در مهاباد گذراند. در مقطع هنرستان کشاورزی خواند و دیپلمش از هنرستانی در آذربایجان غربی و در رشته صنایع غذایی گرفت.

در سال ۵۲ برای خدمت سربازی به زابل اعزام شد . در دوران سربازی به پزشکی علاقمند شد . بنابراین در سال ۵۴ دیپلم دیگری در رشته علوم تجربی گرفت. مسعود پزشکیان نهایتا در سال ۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز قبول شد.

پزشکیان تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد طی کرد و سپس به مرکز استان رفته و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت. پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۲ جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته طبیعی (علوم تجربی) اخذ کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشتهٔ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.

در سال ۶۴ پزشکی عمومی را به پایان رساند و در دانشکده ی پزشکی به عنوان استاد فیزیولوژی به تدریس پرداخت. ۵ سال بعد و در سال ۶۹ توانست تخصص جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کند.

پزشکیان در سال ۷۲ فوق تخصص جراحی قلب گرفت و در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد و نهایتا به عنوان رئیس بیمارستان انتخاب شد.

فعالیت های دوران دانشجویی:

طبق گفته‌های پایگاه اطلاع رسانی دکتر پزشکیان، گفته شده است که: پس از انقلاب، دکتر پزشکیان با تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی و برپایی کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه و جلسات بحث و مناظره، باعث تقویت نیروهای مذهبی شدند و وحدت آنها در مقابل گروه‌های ضد انقلاب و تفکرات الهادی و التقاطی قوت گرفت.

در آن دوران انجمن اسلامی دانشکده پزشکی، قوی‌ترین انجمن در کل دانشگاه تبریز بود و در سال ۱۳۵۸، پس از اینکه چپی‌ها مراسم سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی را در دانشکده پزشکی مشوش کرده و بر هم زدند، درگیری فیزیکی بین دانشجویان مخالف نظام و طرفداران نظام اتفاق افتاد و همین موضوع باعث شد تا دانشگاه برای مدتی بسته شود، این رویداد ها اتفاق افتاد تا اینکه با پیام امام خمینی رحمت الله علیه، در نهایت انقلاب فرهنگی اتفاق افتاد.

مسعود پزشکیان

خلاصه سوابق سیاسی مسعود پزشکیان را می توان این گونه فهرست کرد:

– اصلاح طلب و نماینده فعلی تبریز در مجلس

– پنج دوره متوالی نماینده ی اول مردم تبریز در مجلس شورا ( مجالس ۸.۹.۱۰.۱۱.۱۲.)

– وزیر بهداشت در دولت دوم آقای خاتمی ۴ سال

– نایب رئیس اول مجلس دهم

– معاون وزیر بهداشت چهار سال (دولت اول خاتمی)

او به زبان های انگلیسی، عربی، ترکی و کردی مسلط است.

ازدواج مسعود پزشکیان

ایشان درباره ماجرای ازدواج خود و همسرشان گفته‌اند:

بر اساس اعتقادی که هر دویمان داشتیم، ازدواج کردیم. در آن زمان هم من و هم همسرم دانشجو بودیم و من تنها ۵۰۰ هزار تومان پول داشتم و با همان ۵۰۰ هزار تومان ازدواج کرده و زندگی مشترکمان را آغاز کردیم، هر دو ما مشغول تحصیل بودیم و در حین تحصیل هم بچه‌دار شدیم.

مسئولیت های زیادی بر دوش هر دویمان بود و طبیعتاً کار برای ما بسیار سخت بود. جنگ شد و زمان انقلاب بود، من در هر عملیاتی شرکت می‌کردم و تایم بسیار محدودی در خانه بودم، مادر و پدر همسرم از تهران به تبریز نقل مکان کرده و در تبریز ماندگار شدند، آنها در بسیاری از امور به همسرم کمک می‌کردند و مشوق او بودند.

دوران بسیار سختی بود هر دو ما درس می‌خواندیم و فرزند نیز داشتیم، بچه‌هایمان را با کمک یکدیگر بزرگ کرده و من نیز سعی می‌کردم تا بعد از تمام شدن تایم کاری‌ام سریعا به خانه بازگشته و اندکی در کارهای خانه و بچه‌ها سهیم باشم تا ایشان نیز بتوانند درس بخوانند.

من جراح عمومی شدم و همسرم جراح زنان شدند، پس از آن من فوق تخصص قلب را دریافت کرده و ایشان در حال گذراندن دوران فوق تخصص نازایی بودند، هر دوی ما در حیطه‌های فعالیت مان جزو بهترین‌ها بودیم و تمام تلاشمان را می‌کردیم.

ایشان گفته‌اند که متاسفانه همسرشان در سال ۱۳۷۳ به همراه یکی از فرزندانشان در سانحه تصادف در گذشته و جان خود را از دست دادند، ایشان بعد از فقدان همسر خود دیگر ازدواج نکرده‌اند./تاروت رنگی

مسعود پزشکیان

فرزندان مسعود پزشکیان

آقای پزشکیان ۴ فرزند داشت که یکی از پسران ایشان در سانحه تصادف درگذشت و در حال حاضر ایشان یک دختر و دو پسر دارند. نام فرزندان مسعود پزشکیان زهرا، یوسف و مهدی می‌باشد. فرزندان دکتر پزشکیان رشته پزشکی نخوانده و در رشته های شیمی، فیزیک و برق ادامه تحصیل داده اند و شغل فرزندان مسعود پزشکیان با پدر و مادر مرحوم خود متفاوت است.

مسعود پزشکیان

انتخابات

پزشکیان در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) با حضور در وزارت کشور در این انتخابات نام‌نویسی کرد، اما صلاحیت وی تأیید نشد. مسعود پزشکیان در ۷ اسفند ۱۳۹۴ و همزمان با برگزاری انتخابات مجلس دهم، وی توانست با کسب ۲۶۱٬۳۹۴ رأی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، به عنوان نخستین نامزد پیروز انتخابات در این حوزه، راهی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود و همچنین وی توانست رکورد رأی مردم تبریز در انتخابات مجلس شورای اسلامی را بشکند. او در این انتخابات در لیست امید در انتخابات شورا‌های شهر و روستا قرار داشت.

copied
ارسال نظر
 
  • Faezeh

    پزشکیان بارها گفته پدرمادرم هر دو ترک هس تن نمیدونم چرا تو سایتا اینجوری مینویسن چون کردی بلده این استدلال رو میکنید؟ آدم ی که مهاباد به دنیا بیاد کردی رو هم ناخو دآگاه یادمیگیره طلاعات غلط ندید همین یه مورد خیلی چیزارو تو نظر مردم تغییر میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها