کدخبر: ۳۱۷۲۰
تاریخ خبر:

زندگی و نقش‌های برجسته پیام احمدی‌نیا: از آغاز تا اوج

در ادامه، نگاهی داریم به زندگی و فعالیت‌های هنری او که از دوران کودکی تا به امروز به جایگاه ویژه‌ای در صنعت سینما دست یافته است.

زندگی و نقش‌های برجسته پیام احمدی‌نیا: از آغاز تا اوج

سایت خبری پنجره؛ پیام احمدی‌نیا، بازیگر ایرانی، با کارنامه‌ای درخشان در عرصه سینما و تلویزیون، یکی از چهره‌های ماندگار و محبوب در بین علاقه‌مندان به سینمای ایران است. در ادامه، نگاهی داریم به زندگی و فعالیت‌های هنری او که از دوران کودکی تا به امروز به جایگاه ویژه‌ای در صنعت سینما دست یافته است.

79

زندگی شخصی پیام احمدی‌نیا

پیام احمدی‌نیا در تاریخ 4 آبان 1359 در تهران متولد شد. اطلاعات چندانی درباره زندگی شخصی و خانواده او در دسترس نیست و او از انتشار عکس‌های خانوادگی خودداری کرده است.

75

ازدواج و همسر پیام احمدی‌نیا

تا کنون اطلاعاتی مبنی بر مجرد یا متاهل بودن پیام احمدی‌نیا منتشر نشده است و تصاویر منتسب به همسر او صحت ندارند.

77

آغاز فعالیت هنری

احمدی‌نیا از دوران ابتدایی به گروه تئاتر و سرود پیوست و در سال 1378 در سن 17 سالگی شروع به یادگیری بازیگری کرد. در سال 1379 به تهیه‌کننده محسن شایان‌فر معرفی شد و در فیلم "مانی و ندا" به کارگردانی پرویز صبری و سپس در فیلم "برهنه" به کارگردانی سعید سهیلی به عنوان بازیگر نقش‌آفرینی کرد.

76

از دستیار کارگردانی تا بازیگری در سینما

وی در سال 1381 به عنوان دستیار کارگردان صادق هاتفی در یک سریال شبکه دو حضور یافت و تا سال 1394 به عنوان دستیار و برنامه‌ریز با کارگردانان مختلف همکاری کرد. در سال 1392 با بازی در فیلم "پایان خدمت" به کارگردانی حمید زرگرنژاد وارد عرصه سینما شد.

72

ورود به تلویزیون و شبکه نمایش خانگی

احمدی‌نیا در سال 1396 با سریال "لژیونر" وارد دنیای تلویزیون شد و در نقش "جابر" بازی کرد. این سریال باعث شهرت او شد و پس از آن در مجموعه "هیولا" به کارگردانی مهران مدیری نقش‌آفرینی کرد. او سپس در سریال‌های "وارش"، "روزگار" و "خانواده دکتر ماهان" حضور یافت و موفقیت‌های بزرگی را کسب کرد.

71

نقش‌های برجسته در سینما

کولبرف: به نویسندگی و کارگردانی میلاد منصوری و تهیه‌کنندگی سید روح‌الله حسینی لرگانی، احمدی‌نیا و علی انصاریان در این فیلم نقش‌آفرینی کردند که جوایز بسیاری در جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورد.

زیرخاکی 3: در نوروز 1401، احمدی‌نیا نقش یک افسر عراقی را بازی کرد و بازی‌اش مورد توجه قرار گرفت.

بیگانه‌ای با من است: در سال 1398، شخصیت "سلیم" با لهجه بوشهری را بازی کرد.

67

حمال طلا: در این فیلم نقش رضا، یک کارگر حمل و نقل طلا و جواهرات را ایفا کرد که دزدیده می‌شود و با مشکلاتی روبرو می‌شود.

ملاقات خصوصی: در این فیلم بلند سینمایی به کارگردانی امید شمس، احمدی‌نیا نقش مکمل مرد را بازی کرد و نامزدی جایزه سیمرغ بلورین در جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

70

نامزدی‌ها و جوایز

احمدی‌نیا در سال 1397 جایزه بهترین بازیگر مرد از دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بعلبک لبنان برای بازی در فیلم کوتاه "زونا" را کسب کرد و در سال 1400 نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم "ملاقات خصوصی" شد.

عکس‌های پیام احمدی‌نیا:

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی