کدخبر: ۳۲۴۴۲
تاریخ خبر:

فدراسیون فوتبال و تصمیمات ناگهانی: آیا فوتبال ایران در خطر است؟

فدراسیون فوتبال پس از ابلاغ دستورالعمل جدید به باشگاه‌ها، تصمیم به تغییر قوانین و افزایش سقف بودجه گرفته است.

فدراسیون فوتبال و تصمیمات ناگهانی: آیا فوتبال ایران در خطر است؟

روز گذشته، فدراسیون فوتبال با برگزاری جلسه‌ای به ریاست مهدی تاج، دو بند مهم از دستورالعمل کارگروه نظارت بر قراردادها را که در تاریخ ۳ تیرماه به باشگاه‌ها ابلاغ شده بود، تغییر داد. یکی از این اصلاحات مربوط به تغییر قانون ممنوعیت عقد قرارداد بیش از یک سال با بازیکنان بالای ۳۰ سال به ۳۵ سال بود. این تغییر هرچند مثبت به نظر می‌رسد، اما باید از ابتدا مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌گرفت تا از بروز مشکلاتی همچون عقد قراردادهای یک‌ساله متعدد جلوگیری شود.

با وجود اینکه شجاعت فدراسیون در اصلاح قانون و پذیرش اشتباهات قابل تحسین است، این سوال مطرح می‌شود که چرا این مسائل از ابتدا به‌طور دقیق بررسی نشده است.

قانون دیگری که توسط مدیران فدراسیون فوتبال تغییر یافت، افزایش تعداد بازیکنان خارجی تیم‌ها از ۱+۴ به ۱+۵ بود. تغییرات مکرر این قانون نیز سوالاتی را به وجود آورده است. یکی از دلایل افزایش قیمت بازیکنان داخلی، منع حضور بازیکنان خارجی است، هرچند کیفیت بازیکنان خارجی و مسائل دلالی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی از موضوعات دیگری که شایعه شده، افزایش ناگهانی سقف بودجه باشگاه‌ها است. گفته می‌شود فدراسیون فوتبال قصد دارد سقف ۳۲۵ میلیاردی را که امسال برای باشگاه‌ها تعیین شده، به ۴۲۵ میلیارد تومان افزایش دهد. این تصمیم در حالی است که مدیران فدراسیون بارها درباره سقف بودجه و ضمانت‌های اجرایی آن صحبت کرده‌اند و رئیس فدراسیون دلیل تصویب این سقف را کنترل هزینه‌های باشگاه‌ها عنوان کرده بود.

حال این پرسش پیش می‌آید که چرا اکنون موضوع افزایش سقف بودجه مطرح شده است؟ اگر هدف کمک به باشگاه‌ها بود، چرا این تصمیم یک ماه پیش گرفته نشد؟ آیا تیم‌های حاضر در آسیا و لیگ برتری در این مدت تغییر خاصی کرده‌اند که نیاز به تغییر سقف بودجه باشد؟

اگرچه اصلاح قانون و پذیرش اشتباهات کاری درست و پسندیده است، اما فدراسیون فوتبال که تجربه ناموفق سقف بودجه در سال گذشته را دارد، چگونه می‌خواهد با تصمیمات ناگهانی و یک‌باره کنترل امور را در دست بگیرد؟ آیا بهتر نیست تا رسیدن به فرمولی مناسب صبر کرد و زمانی که همه چیز مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گرفت، آن وقت تصمیمات لازم را به‌صورت درست و اصولی اجرا کرد؟ تصمیمات ناگهانی می‌تواند ضربه‌ای جدی به فوتبال وارد کند و برای آینده این ورزش خطرناک باشد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی