کدخبر: ۲۸۰۲۴
تاریخ خبر:

ورزشگاه بازی استقلال و پیکان تغییر نکرد

با تایید مسئولان سازمان لیگ، رویارویی حساس و سرنوشت‌ساز پیکان و استقلال در ورزشگاه پاس قوامین تهران به انجام می‌رسد.

ورزشگاه بازی استقلال و پیکان تغییر نکرد

بیست‌وسومین دوره از مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران قرار است شنبه‌شب (دوازدهم خردادماه) به نقطه پایان کار خود برسد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، با توجه به در پیش بودن فینال لیگ قهرمانان اروپا، ساعت برگزاری مسابقات هفته پایانی تغییر کرد و این رقابت‌ها از ساعت ۱۹ به صورت همزمان برگزار می‌شود. برای تعیین تیم قهرمان، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت و در بازی همزمان هم استقلال میهمان پیکان تهران خواهد بود.

آبی‌پوشان پایتخت با توجه به حساسیت هفته پایانی و احتمال قهرمانی تیم‌شان در صورت کسب پیروزی مقابل پیکان و لغزش پرسپولیس در جدال با مس، به دنبال برگزاری دیدار با پیکان در محلی به جز ورزشگاه پاس قوامین تهران بودند؛ چرا که این ورزشگاه مطابق مصوبه شورای تامین استان تهران، اجازه میزبانی از هواداران را ندارد و همین مسئله باعث شد تا استقلالی‌ها نسبت به محل برگزاری دیدار با پیکان معترض شوند و خواهان تغییر تصمیم مسئولان سازمان لیگ و باشگاه پیکان شوند که با این وجود تلاش‌شان بی‌ثمر بود.

پیکانی‌ها که برای ماندن در سطح اول فوتبال ایران تلاش می‌کنند و خطر سقوط به لیگ آزادگان آن‌ها را تهدید می‌کند، شب گذشته و بلافاصله بعد از پایان دیدارهای هفته بیست‌ونهم، بیانیه‌ای را منتشر و اعلام کردند که به جز ورزشگاه پاس قوامین تهران در ورزشگاه دیگری برابر استقلال به میدان نمی‌روند؛ آن‌هم در حالی‌که بحث میزبانی پیکان از استقلال در ورزشگاه امام خمینی اراک و یا سردار آزادگان قزوین به میان آمده بود و استقلالی‌ها مدعی بودند که همانند تغییر محل میزبانی دیدارهای پیکان با پرسپولیس، باید خواسته آن‌ها هم اجابت شود!

حق پیکان است که در ورزشگاه خانگی‌اش میزبانی کند

محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ که این روزها در نقش جانشین سهیل مهدی در کمیته مسابقات هم مشغول به فعالیت است، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از تصمیم باشگاه پیکان در زمینه برگزاری مسابقه با استقلال در ورزشگاه پاس قوامین حمایت کرد و توضیح داد: «از قبل محل برگزاری این بازی ورزشگاه پاس قوامین بود. هفته گذشته نیز به یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بودم ورزشگاه میزبان، پاس قوامین است و قرار دیگری نداشتیم. میزبانی، حق پیکان است و نمی‌توانیم با توجه به شرایطی که وجود دارد، ورزشگاه را تغییر دهیم».

فقط اگر پیکان بخواهد، ورزشگاه را تغییر می‌دهیم!

کشوری‌فرد درباره چرایی انتقال دیدار پیکان - پرسپولیس به قزوین و عدم انجام این اتفاق برای دیدار پیکان - استقلال پاسخ داد: «بازی با درخواست پیکان به آزادی منتقل شد و الان هم درخواست کنند ورزشگاه را تغییر می‌دهیم. جواب نامه استقلال برای برگزاری بازی در شهر دیگر را داده‌ایم. اگر سازمان لیگ از قبل اعلام می‌کرد که ممکن است بازی در محل دیگری برگزار شود، آن وقت می‌توانستیم تصمیم دیگری بگیریم اما وقتی هیچ صحبتی درباره تغییر ورزشگاه انجام نداده‌ایم، دلیلی ندارد که درباره آن حرف بزنیم. آمادگی برگزاری جشن در هر دو ورزشگاه را داریم، کارها انجام شده است و هیچ تفاوتی بین باشگاه‌ها قائل نخواهیم شد».

در انتظار واکنش شورای تامین

دبیر سازمان لیگ در شرایطی رسماً اعلام کرده که محل دیدار پیکان و استقلال تغییری نخواهد کرد و این دو تیم تهرانی باید شنبه‌شب از ساعت ۱۹ در ورزشگاه پاس قوامین تهران به مصاف هم بروند که با توجه به حساسیت بالای مسابقه و احتمال قهرمانی استقلال، احتمال تجمع هواداران آبی‌پوش در اطراف محل ورزشگاه پاس قوامین وجود دارد که این مسئله می‌تواند دردسرساز شود. ضمن آنکه در صورت قهرمانی احتمالی، جشن آبی‌ها در ورزشگاه خالی از هوادار هم در نوع خود عجیب و جالب‌توجه خواهد بود و در این زمینه به نظر می‌رسد که با وجود اعلام وضعیت از سوی سازمان لیگ، باید منتظر تصمیم نهایی شورای تامین استان تهران هم بود و دید آیا پافشاری پیکانی‌ها بر تصمیم‌شان در زمینه میزبانی از استقلال در ورزشگاه پاس قوامین تهران موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی