کدخبر: ۲۸۰۶۹
تاریخ خبر:

دوئل سرخابی ها بعد از ۲۲ سال

رقابت‌های لیگ برتر حالا به ایستگاه آخر رسیده است. جایی که نبرد برای کسب عنوان قهرمانی نقطه جوش قرار دارد.

دوئل سرخابی ها بعد از ۲۲ سال

در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها، پرسپولیس با ۶۵ امتیاز در رتبه اول و استقلال با ۶۴ امتیاز در رتبه دوم قرار دارند و با توجه به فاصله امتیازی آن‌ها با سپاهان رتبه سومی، قهرمان قطعا از میان پرسپولیس یا استقلال انتخاب خواهد شد؛ وضعیتی که خاطرات هواداران این دو تیم در مورد نبرد برای کسب عنوان قهرمانی را پس از ۲۲ سال تداعی می کند. 

در 22 دوره گذشته لیگ برتر، تنها در ۱۲ دوره تکلیف قهرمان در هفته پایانی مشخص شده است اما انتخاب قهرمان لیگ بیست و سوم، برای دومین بار در طول تاریخ با دوئل مستقیم بین استقلال و پرسپولیس انتخاب خواهد شد. این اتفاق اولین بار در اولین دوره لیگ برتر رخ افتاده است. 

در لیگ اول و پس از پایان هفته یکی مانده به آخر، استقلال با ۴۸ امتیاز در رتبه اول و پرسپولیس با 46 امتیاز در رتبه دوم جای گرفته بودند. استقلال با کسب تنها یک تساوی در مقابل ملوان بندر انزلی در هفته آخر می‌توانست قهرمان لیگ برتر باشد. اتفاقی که به وقوع نپیوست و باخت استقلال در مقابل ملوان با برد پرسپولیس در برابر فجر شهید سپاسی همراه شد و شاگردان علی پروین با یک امتیاز برتری در نهایت با ۴۹ امتیاز، جام قهرمانی اولین دوره لیگ برتر را بالای سر بردند. 

اما دومین دوئل با شرایط کاملا متفاوتی رقم خورده است. استقلال حالا یک امتیاز کمتر از پرسپولیس دارد و برای کسب عنوان قهرمانی باید علاوه بر تلاش برای پیروزی در بازی آخر، امیدوار به باخت یا تساوی پرسپولیس در آخرین بازی باشد؛ در صورتی که اوسمار و شاگردانش بر عکس ۲۲ سال پیش، دست بالا را دارند و می‌توانند با پیروزی در مقابل مس رفسنجان در دیدار پایانی، بدون نگاه به نتیجه بازی استقلال، صاحب عنوان قهرمانی شوند اما تساوی در این بازی، کار سرخ پوشان پایتخت را برای قهرمانی به اما و اگر می‌کشاند. 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی