کدخبر: ۳۰۹۶۹
تاریخ خبر:

پرسپولیس می‌خواهد با توپ پُر وارد فوتبال زنان شود!

عزم پرسپولیسی‌ها برای تیمداری در فوتبال زنان جدی است و آن‌ها تمایل دارند تا با ساختاری قدرتمند پا به این عرصه بگذارند.

پرسپولیس می‌خواهد با توپ پُر وارد فوتبال زنان شود!

پرسپولیس به جز دوره کوتاهی در دوران مدیرعاملی محمد رویانیان که در رشته فوتسال زنان فعالیت داشت، در طول ۴ دهه اخیر در حوزه زنان فعالیتی نداشته اما حالا با توجه به الزامات مطرح‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال، سرخ‌پوشان پایتخت راه چاره‌ای جز فعالیت در حوزه فوتبال زنان ندارند؛ چرا که در صورت عدم تیمداری، آن‌ها یکی از پارامترهای کسب مجوز حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند و موضوع حضورشان در لیگ نخبگان آسیا در فصل آتی به خطر می‌افتد.

مسئولان باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر سعی داشتند تا در سکوت خبری کار خود را پیش ببرند اما روز گذشته خبرهای ضدونقیضی پیرامون فعالیت سرخ‌پوشان در حوزه فوتبال زنان منتشر شد که این موضوع با واکنش پرسپولیسی‌ها مواجه شد و آن‌ها با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن تکذیب شایعات، درباره آخرین روند تیمداری‌شان در فوتبال زنان توضیح دادند: «باشگاه پرسپولیس اقدامات لازم در خصوص تشکیل تیم زنان را با طرح‌های مدون در برنامه دارد اما تاکنون اقدامی در خصوص مجوز تیم و جذب بازیکن تیم صورت نگرفته و تا زمانی که طرحی کامل و جامع در اختیار نباشد، اقدامی انجام نخواهد شد. برای تشکیل تیم زنان، ابتدا باید تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجهز و در حد استانداردهای (AFC) و (FIFA) در دسترس باشد».

تیمداری در کرج علیه مجوز حرفه‌ای سرخ‌ها!

سرخ‌پوشان پایتخت با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و چراغ سبز مالکان باشگاه در زمینه تیمداری در فوتبال زنان، به دنبال آن هستند تا بتوانند امتیاز حضور در لیگ برتر فوتبال زنان را خریداری کنند و در عالی‌ترین سطح رقابت‌های باشگاهی زنان، فعالیت خود را آغاز نمایند. در این مسیر، در روزهای گذشته شایعات ضدونقیضی مطرح شده و روز گذشته در رسانه‌ها عنوان شد که قرار است پرسپولیس امتیاز تیم هیات فوتبال البرز را خریداری کند و با نام «پرسپولیس البرز» و در تعامل با مسئولان هیات فوتبال البرز در فوتبال زنان کارش را دنبال کند.

مدیران باشگاه هیات فوتبال البرز در شرایطی راضی به واگذاری امتیاز تیم‌شان می‌شوند که تیم خریدار امتیاز بخواهد در کرج تیمداری کند. نکته مهم آنکه طبق آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای، تیم فوتبال زنان باید در راستای تیم فوتبال مردان باشد. در واقع امکان تشکیل تیم فوتبال زنان پرسپولیس البرز و مرتبط کردن آن به تیم فوتبال مردان پرسپولیس تهران میسر نیست و تیمداری در کرج نمی‌توان در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای سرخ‌ها نقش‌آفرین باشد و گره از کار پرسپولیسی‌ها باز نمی‌کند.

خبرهای خوب در راه است!

هیات فوتبال البرز تنها تیم فروشنده امتیاز در لیگ برتر فوتبال زنان نیست و براساس آخرین پیگیری‌ها، ۳-۲ تیم دیگر هم با توجه به مشکلات اقتصادی‌شان در سودای آن هستند تا امتیازات خود را به فروش برسانند. همان‌طور که در بیانیه باشگاه پرسپولیس اشاره شده، سرخ‌پوشان پایتخت به دنبال حضوری نظام‌مند در فوتبال زنان هستند و قصد دارند تا با ساختاری کامل و البته جذب چهره‌های نام‌آشنا، شروع موفقی در فوتبال باشگاهی زنان داشته باشند.

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در زمینه فعالیت در فوتبال زنان، مسئولیت پیگیری این موضوع را به حسین بادامکی محول کرده و معاون ورزشی سرخ‌پوشان پیگیر آغاز تیمداری پرسپولیس در فوتبال زنان است. پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد برخلاف شایعات مطرح شده، سرخ‌پوشان مجدانه علاقه‌مند به حضور در لیگ برتر فوتبال زنان هستند و اگر مذاکرات بادامکی در زمینه خرید امتیاز مثبت پیش برود، پرسپولیسی‌ها در سودای آن هستند تا با ترکیبی پرستاره پا به عرصه رقابت‌های باشگاهی فوتبال زنان بگذارند. با توجه به اینکه کمتر از ۳ ماه تا شروع فصل جدید رقابت‌ها زمان باقی‌مانده، به نظر می‌رسد طی روزهای آتی وضعیت نهایی پرسپولیسی‌ها برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان مشخص خواهد شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی