کدخبر: ۳۲۳۶۰
تاریخ خبر:

طلاق جنجالی دختر حاکم دوبی؛ سه زن و سرنوشت‌های عجیب

اخبار اخیر مربوط به خانواده حاکم دوبی، محمدبن‌راشد آل‌مکتوم، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است.

طلاق جنجالی دختر حاکم دوبی؛ سه زن و سرنوشت‌های عجیب

سایت خبری پنجره؛ اخبار اخیر مربوط به خانواده حاکم دوبی، محمدبن‌راشد آل‌مکتوم، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است. سه زن از اعضای این خانواده، هر کدام با داستانی پر فراز و نشیب، توجه عمومی را به خود جلب کرده‌اند. از طلاق جنجالی شیخه مهره تا تلاش‌های لطیفه برای فرار و ماجرای هیا بنت حسین، هر کدام حکایتی خاص و منحصر به فرد دارند.

شیخه مهره، دختر محمدبن‌راشد آل‌مکتوم، حاکم دوبی، که سال گذشته مراسم عروسی باشکوهی داشت، روز چهارشنبه در پستی در شبکه‌های اجتماعی از "سه‌طلاقه" کردن همسرش خبر داد. او در این پست نوشت: "چون سرت با دیگران گرم است، بدین وسیله من طلاقمان را اعلام می‌کنم. من تو را طلاق می‌دهم، من تو را طلاق می‌دهم و من تو را طلاق می‌دهم. مراقب خودت باش. همسر سابقت."

Sheikha-Mahra-1

این تصمیم شیخه مهره در حالی اتخاذ شد که فرزند این زوج دو ماه پیش به دنیا آمده بود. سه‌طلاقه کردن به طور معمول توسط مردان انجام می‌شود و اقدام شیخه مهره سنت‌شکنی محسوب می‌شود. این تنها داستان عجیب خانواده محمدبن‌راشد نیست.

لطیفه، دختر دیگر حاکم دوبی، در مارس ۲۰۱۸ تلاش کرد از امارات فرار کند. او با کمک اینترپل و همکاری مشترک امارات و هند در آب‌های هندوستان دستگیر و به امارات بازگردانده شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که لطیفه در کاخ خود زندانی بوده و شرایط دشواری را تجربه کرده است. برخی رسانه‌ها او را بیمار معرفی کرده‌اند، اما نشریه نیویورکر در مقاله‌ای به نام "شاهزاده‌های بازمانده" داستان تلاش لطیفه برای فرار از دوبی را منتشر کرد. طبق این گزارش، لطیفه به دلیل سرپیچی از پدرش در نوجوانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از بلوغ از خروج از دوبی منع شده بود.

photo_2024-07-18_14-54-55

هیا بنت حسین، همسر دیگر حاکم دوبی و خواهر ناتنی ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، نیز سال ۱۳۹۸ از دوبی فرار کرد. او ابتدا به آلمان رفت و سپس در انگلستان ساکن شد. دادگاه عالی بریتانیا اعلام کرد که هیا پیش از فرارش از دوبی، تحت ارعاب قرار داشته و از سوی حاکم دوبی طلاق داده شده بود. این زوج دو فرزند دارند و سال‌ها به عنوان یک زوج خوشبخت در تصاویر عمومی ظاهر می‌شدند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی