کدخبر: ۲۹۳۷۳
تاریخ خبر:

بیوگرافی کیارش مرادی؛ پزشکی که بعد از ۷۲ ساعت شیفت کاری فوت کرد

دکتر کیارش مرادی پزشک عمومی و فرزند دکتر اسعد مرادی و دکتر فروغ حسینی روز گذشته ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ درگذشت.

بیوگرافی کیارش مرادی؛ پزشکی که بعد از ۷۲ ساعت شیفت کاری فوت کرد

بیوگرافی دکتر کیارش مرادی

دکتر کیارش مرادی پزشک عمومی بود که در بخش اورژانس درمانگاه فولاد شرکت شسبد مشغول طبابت بود که درگذشت وی فرزند دکتر اسعد مرادی و دکتر فروغ حسینی می باشد. هنوز علت فوت و درگذشت این پزشک جوان مشخص نشده است. پدر ایشان دکتر اسعد مرادی نیز از پزشکان برجسته و متخصص رشته اورولوژیست می‌باشد.

کیارش+مرادی

علت فوت و درگذشت

دکتر کیارش‌مرادی پزشک کشیک اورژانس روز گذشته ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ درگذشت/ او فرزند دکتر اسعد مرادی و دکتر فروغ حسینی درگذشت.

اقتصادآنلاین نوشت: دکتر کیارش مرادی، فرزند دکتر اسعد مرادی و دکتر فروغ حسینی پس از ٧٢ ساعت شیفت درگذشت.

گفتنی است دبیرکل خانه پرستار ایران در مصاحبه ماه قبل خود گفته بود: طی یک ماه گذشته، ۳ نفر از پرستاران ما در خواب فوت کردند و دلیل فوت‌شان، «سندروم کاروشی» و مرگ بر اثر کار زیاد بود.

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار کشور توضیح داده بود: امروز استاندارد جهانی اروپا، ۱۰ پرستار به ازای هزار نفر جمعیت است که البته در بعضی کشورها مثل بلژیک و دانمارک، به ازای هزار نفر جمعیت حدود ۱۱ یا ۱۲ پرستار دارند که قطعا با چنین وضعی، خدمت رسانی در این کشورها در سطح بسیار مناسبی است.

استاندارد سازمان بهداشت جهانی هم حداقل ۳ پرستار و به‌طور میانگین، ۵ الی ۶ پرستار به ازای هزار نفر جمعیت است که امروز در کشورهای گرجستان و ارمنستان که از نظر کیفیت و سطح خدمات پزشکی، سال‌ها از ما عقب‌ترند این استاندارد رعایت می‌شود در حالی که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۱۸ در ایران ۱.۶ پرستار به ازای هزار نفر جمعیت فعال بوده و در واقع، تعداد پرستاران ما، معادل نصف حداقلی است که سازمان بهداشت جهانی تعیین کرده است.

حتی برابرسازی تعداد پرستار و تخت بیمارستانی هم نشان می‌دهد که تعداد پرستار در کشور ناکافی است، چون به ازای هر تخت بیمارستانی باید ۲.۲ پرستار فعال داشته باشیم که از این تعداد، ۰.۴ نفر، نیروی غیرحرفه‌ای و کمک‌بهیار است و بنابراین، برای هر تخت بیمارستانی باید ۱.۸ پرستار داشته باشیم که امروز این عدد به‌طور میانگین ۱.۱ است.

پیام تسلیت به مناسبت درگذشت پزشک اورژانس درمانگاه فولاد شرکت شسبد

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت ناگهانی همکار عزیزمان جناب آقای دکتر کیارش مرادی، پزشک اورژانس درمانگاه فولاد شرکت شسبد را به خانواده محترم و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض می‌نماییم.

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت ناگهانی همکار عزیزمان جناب آقای دکتر کیارش‌مرادی، پزشک اورژانس درمانگاه فولاد شرکت شسبد را به خانواده محترم و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض می‌نماییم.

از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت واسعه الهی و برای کلیه بازماندگان محترم صبری جمیل و اجری جزیل را مسئلت می‌داریم.

روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد

سندرم کاروشی و اجبار و تحمیل شدن شیفت‌های اضافه و چند جا کار شدن از علل اصلی این اتفاقات تلخ برای کادر درمان است.

طی یک ماه گذشته سه پرستار در خواب فوت کرده‌اند. به گفته او، علت مرگ آن‌ها «سندروم کاروشی» بود که مرگ بر اثر کار زیاد است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی