کدخبر: ۳۲۴۵۲
تاریخ خبر:

عشق مرگبار؛ قتل ۴ عضو خانواده توسط دختر ۱۴ ساله‌شان در شیراز

حادثه‌ای تکان‌دهنده در شیراز رخ داد که دختر ۱۴ ساله‌ای به همراه پسر مورد علاقه‌اش، چهار عضو خانواده خود را به قتل رساند و صحنه جنایت را بازسازی کرد. این واقعه یادآور ماجرای جنجالی شاهرخ و سمیه در دهه ۷۰ است که جامعه را شوکه کرد.

عشق مرگبار؛ قتل ۴ عضو خانواده توسط دختر ۱۴ ساله‌شان در شیراز

آشنایی و عاشق شدن

حدود یک سال قبل، تانیا ۱۳ ساله با پسری ۱۶ ساله اهل افغانستان آشنا شد و به شدت عاشق او شد. پسر نوجوان در میوه‌فروشی کار می‌کرد و شب‌ها در باغی در اطراف روستا نگهبانی می‌داد. تانیا دختر بزرگ خانواده‌ای ۶ نفره بود و در خانه‌ای ویلایی در تفیهان زندگی می‌کردند. والدینش در یک شرکت بسته‌بندی میوه مشغول به‌کار بودند و تانیا دو خواهر و برادر کوچکتر داشت.

خواستگاری و مخالفت پدر

پس از یک سال از آشنایی، پسر افغان به خواستگاری تانیا رفت اما با مخالفت شدید پدر تانیا روبه‌رو شد. پدر تانیا معتقد بود که دخترش هنوز به سن ازدواج نرسیده و از طرفی نمی‌خواست دخترش با یک تبعه خارجی ازدواج کند. این مخالفت باعث شد که تانیا و پسر نوجوان تصمیم به اجرای نقشه‌ای هولناک بگیرند.

شب حادثه

در شب پنجم تیرماه، پسر افغان به خانه تانیا آمد تا بار دیگر خواستگاری کند. این بار نیز با مخالفت پدر تانیا مواجه شد و مشاجره شدیدی بین آنها رخ داد. پسر نوجوان با چاقو به پدر تانیا حمله کرد و سپس مادر و خواهر دوقلوی تانیا را نیز مورد حمله قرار داد. متین، برادر ۸ ساله تانیا، از ترس در حمام مخفی شد.

قتل اعضای خانواده

آتش‌سوزی و فرار

پس از قتل اعضای خانواده، تانیا و پسر افغان خانه را به آتش کشیدند. تانیا برادر ۳ ساله‌اش را از خانه بیرون برد و به باغی که پسر افغان در آن نگهبان بود، رفتند. همسایه‌ها پس از مشاهده آتش، پلیس و آتش‌نشانی را خبر کردند، اما تا خاموش شدن آتش، پدر، مادر، خواهر و برادر تانیا جان خود را از دست داده بودند.

دستگیری متهمان

پلیس پس از اطمینان از عمدی بودن آتش‌سوزی، جستجو برای یافتن تانیا و پسر افغان را آغاز کرد و دو روز بعد آنها را در باغی که مخفی شده بودند، دستگیر کرد. متهمان به محل جنایت منتقل شده و نزد بازپرس جنایی به شرح جزئیات نقشه خود پرداختند.

تحلیل روانشناختی

شدت هیجانات در نوجوانی

ساحل گرامی، روانشناس، معتقد است که در سنین نوجوانی، شدت هیجانات بالاست و منطق نمی‌تواند به این حجم از هیجان غلبه کند. به همین دلیل، نوجوان‌ها قادر به نگاه کامل به همه ابعاد موضوع نیستند و تب و تاب و جذابیت اولیه شخص برایشان اهمیت دارد.

واکنش خانواده‌ها

گرامى معتقد است که واکنش‌های هیجانی خانواده‌ها می‌تواند منجر به لجبازی نوجوانان شود. خانواده‌ها نباید نسبت به روابط نوجوانان گارد بگیرند بلکه باید با کنترل و مشاوره به آنها کمک کنند تا تصمیمات منطقی‌تری بگیرند.

راه‌حل‌های پیشنهادی

برخورد صحیح با نوجوانان

والدین باید نوجوانان را به کمک گرفتن از مشاور ترغیب کنند و ارتباطات آن‌ها را به شیوه‌ای غیرمستقیم کنترل کنند. با حمایت از نوجوانان و استفاده از مشاور، می‌توان از وقوع رفتارهای پرخطر و تصمیمات نابجا جلوگیری کرد.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی