کدخبر: ۳۱۹۲۴
تاریخ خبر:

عدس پلوی هیئتی برای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر: آموزش آشپزی برای نذری

در این مقاله، به شما طرز تهیه عدس پلوی هیئتی برای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر را آموزش می‌دهیم.

عدس پلوی هیئتی برای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر: آموزش آشپزی برای نذری

سایت خبری پنجره؛ ماه محرم از فرا رسیدن ایام عزاداری و سوگواری برای شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان خبر می‌دهد. در این ایام، بسیاری از مردم در قالب نذری اقدام به پخت و توزیع غذا می‌کنند. یکی از غذاهای نذری محبوب و پرطرفدار، عدس پلو است.

در این مقاله، به شما طرز تهیه عدس پلوی هیئتی برای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر را آموزش می‌دهیم. این دستور پخت توسط مهراد عباسیان، از مدرسان آشپزی، ارائه شده است و نکات مهمی را برای پخت عدس پلوی خوشمزه و مجلسی به شما می‌آموزد.

عدس پلوی نذری

مواد لازم:

برنج: ۱۶ کیلوگرم

گوشت چرخ‌کرده: ۴ کیلوگرم

کشمش: ۳ کیلوگرم

عدس: ۸ کیلوگرم

پیاز سرخ‌شده: ۸۰۰ گرم

نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین: به مقدار لازم

روغن جامد: ۳ کیلوگرم

زعفران دم‌کرده: به مقدار لازم

عدس پلوی نذری

طرز تهیه:

پخت عدس: عدس را به همراه مقداری آب و نمک بپزید. مراقب باشید که عدس را زیاد نپزید، زیرا در این صورت پوست آن جدا می‌شود. پس از پخت، عدس را آبکش کنید.

پخت برنج: برنج را چند ساعت قبل از پخت خیس کنید. سپس آن را در آب جوش بریزید و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه (یا تا زمانی که برنج نیم‌پز شود) بپزید. برنج را آبکش کنید.

ته دیگ: نان لواش را به صورت مربع‌های کوچک برش بزنید و کف قابلمه مورد نظر بچینید. سپس یک لایه برنج آبکش شده و یک لایه عدس پخته شده روی نان‌ها بریزید.

دم گذاشتن برنج: قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و در آن را ببندید. به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت اجازه دهید تا برنج دم بکشد.

آماده کردن کشمش و پیاز: در این فاصله، کشمش‌ها را شسته و در مقداری آب خیس کنید. سپس پیازها را خلالی خرد کنید و در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.

آماده کردن گوشت: گوشت چرخ‌کرده را به همراه پیاز داغ، نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین در تابه تفت دهید تا گوشت پخته و قهوه‌ای رنگ شود.

سرو عدس پلو: پس از دم کشیدن برنج، آن را در ظرف مورد نظر بکشید. سپس گوشت تفت داده شده، کشمش و زعفران دم‌کرده را روی برنج تزیین کنید.

عدس پلوی نذری

نکات:

برای اینکه عدس پلو له نشود، می‌توانید از عدس نیم‌پز در پخت برنج استفاده کنید.

برای ظاهر شکیل‌تر عدس پلو، می‌توانید گوشت چرخ‌کرده را به صورت قلقلی درآورده و سپس سرخ کنید.

برای تزیین عدس پلو می‌توانید از خلال بادام، پسته و زرشک نیز استفاده کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید عدس پلوی هیئتی خوشمزه و مجلسی برای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر تهیه کنید و در ایام محرم به عنوان نذری توزیع کنید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی