کدخبر: ۱۴۹۵۸
تاریخ خبر:

بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش سریال افسانه سلطان و شبان

سریال ماندگار افسانه سلطان و شبان که اولین بار در دهه ۶۰ پخش شده بود، بار دیگر بر روی آنتن رفت.

بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش سریال افسانه سلطان و شبان

شبکه آی فیلم بار دیگر شروع به پخش سریال افسانه سلطان و شبان کرد. این سریال در دهه ۶۰ و در سال ۱۳۶۳ برای اولین بار پخش شد. کارگردان این سریال توسط داریوش فرهنگ انجام شد و این سریال در ۱۰ قسمت تولید و پخش شد.

این سریال از روز سه‌شنبه چهارم مهرماه ۱۴۰۲ هر شب ساعت ۲۱ پخش خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه آی فیلم آن را دنبال کنند. همچنین تکرار آن روز بعد و در دو نوبت و در ساعت‌های ۵ بامداد و ۱۳ خواهد بود.

سریال افسانه سلطان و شبان

خلاصه داستان

سریال افسانه سلطان و شبان روایت سلطانی بی‌کفایت و کوته‌اندیش است که پس از دیدن خوابی عجیب مشوش می‌شود و به دنبال تعبیری شوم برای آن میوفتد. پادشاه که با پیرمردی پیشگو آشنا شده است از پیشگویی خواب خود آشفته می‌شود و بر بستر بیماری میوفتد. وزیر اعظم، سلطان بانو و خواب‌گزار اعظم پس از مشورت با یکدیگر، پیشنهاد می‌کنند در مدت معینی شخص دیگری جایگزین سلطان شود تا خطر بگذرد. برای این منظور آنها شبان روستایی ساده‌ای را می‌یابند که شباهت بسیار زیادی به سلطان دارد و ...

 

بازیگران سریال افسانه سلطان و شبان

مهدی هاشمی در نقش سلطان

مهدی هاشمی در این سریال در نقش سلطان ایفای نقش می‌کند. او متولد گیلان و دانش‌آموخته رشته هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران است که فعالیت حرفه‌ای خود را با تئاتر آغاز کرده است. اولین حضور مهدی هاشمی، ایفای نقش در فیلم زنده‌باد در سال ۱۳۵۸ است و در سال ۱۳۸۶ با بازی در فیلم دکتر غریب، شهرت دوچندان یافت. مهدی هاشمی در ۳۴ سالگی با گلاب آدینه ازدواج کرد و این دو صاحب یک دختر به نام نورا شدند، هرچند که این دو در نهایت جدا شدند و مهدی هاشمی با مهنوش صادقی ازدواج کرد.

مهدی هاشمی

 

گلاب آدینه در نقش سلطان بانو

گلاب آدینه، همسر مهدی هاشمی متولد سال ۱۳۳۲ در تهران و دانش‌اموخته رشته اقتصاد سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران است. خانم آدینه اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم چوپانان کویر در سال ۱۳۵۹ طی کرد و سریال افسانه سلطان و شبان نقطه عطفی در بازیگری او بود.

گلاب آدینه

 

محمد مطیع در نقش وزیر اعظم

محمد مطیع متولد مشهد است و لیسانس تئاتر خود را از دانشکده هنرهای دراماتیک دریافت کرده است. سریال ایران در جنگ جهانی اولین تجربه کاری او بود و سریال هزار دستان او را به شهرت رساند. محمد مطیعی در سال ۱۳۹۷ به علت عارضه قلبی درگذشت.

محمد مطیع

 

محمد علی کشاورز در نقش خوابگزار اعظم

محمد علی کشاورز، یکی از پنج تن سینمای ایران در سال ۱۳۰۹ متولد و در سال ۱۳۹۹ درگذشت. محمدعلی کشاورز از چهره‌های شاخص سینمای ایران است که فعالیت حرفه‌ای خود را با تئاتر آغاز کرد. سریال پدرسالار یکی از ماندگارترین آثاریست که محمدعلی کشاورز در آن به ایفای نقش پرداخت است.

محمدعلی کشاورز

 

حسین کسبیان در نقش تلخک

حسین کسبیان بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در سال ۱۳۱۲ متولد و در سال ۱۳۸۵ در گذشت. او فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی بود که فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد. او علاوه بر تئاتر و تلویزیون، در فیلم‌های سینمایی‌ای به کارگردانی بهرام بیضایی و علی حاتمی ایفای نقش کرده است. سریال آرایشگاه زیبا در دیگر فعالیت‌های او بود که در خاطره مانده است.

حسین کسبیان

 

احمد آقالو در نقش کاتب

احمد آقالو بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و دوبلور در سال ۱۳۲۸ متولد و در سن ۵۹ سالگی در سال ۱۳۸۷ پس از یک دوره بیماری درگذشت. آقالو دانش‌اموخته تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای تهران بود. آقالو در سال ۱۳۶۲ برای اولین‌بار در فیلم دادشا در یک فیلم سینمایی ایفای نقش کرد و سریال افسانه سلطان و شبان اولین حضور تلویزیونی او بود.

احمد آقالو

 

علیرضا مجلل در نقش مقام لشکری

علیرضا مجلل در سال ۱۳۲۷ در رشت متولد شد و فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد. مجلل در سال ۱۳۵۶ اولین سریال خود را بازی کرد و در کارنامه خود حضور در دو فیلم سینمایی را هم تجربه کرده است. مجلل اکنون در سوئد ساکن است.

علیرضا مجلل

 

سیاوش طهمورث در نقش مقام کشور

سیاوش طهمورث در سال ۱۳۲۵ متولد شده است و در تئاتر، تلویزیون و سینما فعالیت کرده است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد که از ۱۷ سالگی بازیگری را با تئاتر آغاز کرد

طهمورث در سال ۱۳۵۲ وقتی ۲۷ ساله بود ازدواج کرد و ثمره این زندگی یک پسر و یک دختر است و در زمینه نویسندگی کتاب هم فعالیت دارد

سیاوش طهمورث

 

صادق هاتفی در نقش مقام تشریفات

صادق هاتمی در سال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد و لیسانس تئاتر خود را از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرده است. او علاوه بر بازیگری، در نویسندگی و کارگردانی هم فعالیت داشته است.

صادق هاتفی

 

جمشید لایق در نقش مقام خزانه داری

جمشید لایق متولد ۱ فروردین ۱۳۱۰ در تهران، لیسانس رشته کارگردانی و بازیگری در دانشگاه تهران است که با تئاتر شروع کرد و سال ۱۳۴۹ با فیلم تجاوز جلوی دوربین رفت

جمشید لایق پنجشنبه ۲۱ آبان سال ۱۳۸۸ در ۷۸ سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت.

جمشید لایق

 

خسرو امیر صادقی در نقش مدیحه

خسرو امیرصادقی متولد ۱۳۲۷ در قائم شهر، با تئاتر شروع کرد و با فیلم سرنوشت سازان سال ۱۳۵۷ جلوی دوربین رفت. او سال ۱۳۶۶ با فیلم مسافران مهتاب شناخته شد و در ۲۳ تیر ۱۴۰۲ بر اثر بیماری ریوی درگذشت.

خسرو امیر صادقی

 

سرور رجایی در نقش ننه

سرور رجایی متولد ۱۳۱۱ در تهران، با فیلم مردی در قفس سال ۱۳۴۴ جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۶۶ با سریال درخت دوستی شناخته شد

سرور رجایی

 

اکبر دودکار در نقش محافظ

اکبر دودکار متولد ۳ مهر ۱۳۰۴ در رشت، با تئاتر شروع کرد و سال ۱۳۵۲ در سریال تلخ و شیرین ایفای نقش کرد. او با سریال هزار دستان در سال ۱۳۶۶ به شهرت رسید و مردادماه ۱۳۸۴، در سن ۷۹ سالگی به علت نارسایی قلبی درگذشت.

اکبر دودکار

 

حسین محجوب در نقش روستایی

حسین محجوب متولد سال ۱۳۲۷ در رشت است. او پس از تحصیل در رشته ادبیات و اخذ دیپلم وارد عرصه تئاتر شد و سال ۱۳۵۰ با فیلم رگبار جلوی دوربین رفت.

او با سریال دلیر تنگستان در سال ۱۳۵۰ به شهرت رسید و چندین بار موفق به دریافت جایزه سیمرغ شده است و در زمینه نویسندگی و کارگردانی نیز فعالیت دارد.

حسین محجوب

 

سایر بازیگران

محمد بازاری، داریوش ایران نژاد، حسن رضوی، مرتضی طاهری و امیر نیک یار از دیگر اسامی بازیگران سریال افسانه سلطان و شبان هستند

 

لوکیشن سریال سلطان و شبان

بخشی از سریال افسانه سلطان و شبان در روستای شجاع آباد در حوالی کاشان فیلمبرداری شد، بخشی در باغ فین، تکه ای از آن در استودیو گلستان و تکه ای دیگر در باغ اقدسیه.

این لوکیشن های متنوع برای یک گروه مثل واحد سیار سخت بود، آن ها دوربین های بسیار بزرگی داشتند و فیلمبردارهایشان عادت داشتند که معمولا در برنامه های ورزشی حاضر شوند

سریال افسانه سلطان و شبان

 

عوامل سریال

کارگردان: داریوش فرهنگ

کارگردان تلویزیونی: مسعود فروتن

نویسندگان: مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ

مشاور کارگردان: حسین محجوب

دستیار کارگردان: سعید بهنام و قاسم اروانه

تیتراژ: اصغر بهمن‌زاد

آهنگساز: بابک بیات

فیلمبرداران: یوسف دانش‌صدیق، حسن کیایی و جواد صفا

تدوین: داریوش فرهنگ

چهره پرداز: عبدالله اسکندری، احمدعلی شجریان

طراح دکور و لباس: ایرج رامین‌فر

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی