کدخبر: ۳۱۹۴۳
تاریخ خبر:

باران کوثری ممنوع التصویر است؟!

در پی ادعای جهانگیر کوثری، تهیه‌کننده فیلم "رگ‌های آبی"، مبنی بر ممنوع التصویری باران کوثری و عدم اکران این فیلم به همین دلیل، روح الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی، به این موضوع واکنش نشان داد.

باران کوثری ممنوع التصویر است؟!

سایت خبری پنجره؛ در پی ادعای جهانگیر کوثری، تهیه‌کننده فیلم "رگ‌های آبی"، مبنی بر ممنوع التصویری باران کوثری و عدم اکران این فیلم به همین دلیل، روح الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی، به این موضوع واکنش نشان داد.

سهرابی: طی یک سال گذشته دو فیلم از باران کوثری اکران شده است!

سهرابی در پاسخ به ادعای کوثری مبنی بر ممنوع التصویری باران کوثری و عدم اکران فیلم "رگ‌های آبی" به دلیل این موضوع، گفت: "آیا طی یک سال اخیر، دو فیلم از بازیگری که شما ممنوع‌التصویر خوانده‌اید، اکران نشده است؟" او در ادامه به اکران فیلم‌های "گیج‌گاه" در 12 مهر 1402 و "عامه‌پسند" در 17 آبان ماه 1402 با بازی باران کوثری اشاره کرد و گفت که هر دو فیلم تا 165 و 125 روز روی پرده سینماها بوده و امکان دسترسی به آنها به صورت آنلاین نیز برای مخاطبان فراهم شده است.

باران کوثری

سهرابی: برای اکران "رگ‌های آبی" اقدام شده است؟

مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم همچنین از تهیه‌کننده "رگ‌های آبی" پرسید که آیا برای دریافت مجوز اکران این فیلم اقدامی کرده است یا خیر. او گفت که در صورت اقدام، باید مشخص شود چه زمانی این درخواست انجام شده و به کدام مدیر مربوطه ارجاع شده است. سهرابی با اشاره به اینکه شورای صنفی مسئول اکران فیلم‌ها است، گفت که این شورا از درخواست اکران "رگ‌های آبی" بی‌خبر است و او نیز به عنوان مسئول امور مربوط به اکران، هیچ‌گونه درخواستی از سوی تهیه‌کننده این فیلم دریافت نکرده است.

ممنوعیت بازیگران: موضوعی قضایی، حقوقی و امنیتی

سهرابی در ادامه صحبت‌های خود، موضوع ممنوعیت یک بازیگر و یا هر یک از عوامل سینما را موضوعی قضایی، حقوقی و امنیتی دانست و گفت که این موضوع ارتباطی به سازمان سینمایی ندارد و این سازمان اساساً مسئولیت و اختیاری برای چنین تصمیماتی ندارد. او با اشاره به تلاش‌های سازمان سینمایی در دو سال اخیر برای حل مشکلات قضایی سینماگران، گفت که این تلاش‌ها به معنی مختار بودن سازمان در پرونده‌های قضایی یا امنیتی عوامل سینما نیست.

ارائه مجوز اکران به فیلم‌های آماده نمایش، حتی با وجود حواشی

سهرابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حوادث سال 1401 و رفتارهای قانون‌شکنانه برخی از عوامل فیلم‌ها اشاره کرد و گفت که سازمان سینمایی با این استدلال که قانون عطف به ماسبق نمی‌شود، آثار آماده نمایش این افراد را به روی پرده فرستاده است. او تاکید کرد که این سازمان با وجود حواشی و هجمه‌های فراوان، از تصمیم خود عدول نکرده و تا به امروز حتی یک فیلم به جز "رگ‌های آبی" به دلیل عدم مراجعه تهیه‌کننده برای اکران، متوقف نشده است.

تاکید بر رعایت اخلاق و انصاف در اظهارنظرها

مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم در پایان صحبت‌های خود از فعالان عرصه سینما خواست که در اظهارنظرهای خود اخلاق و انصاف را رعایت کنند و در غیر این صورت، سازمان سینمایی ناگزیر به پاسخگویی با جزئیات و مستندات خواهد شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی