کدخبر: ۳۲۴۷۸
تاریخ خبر:

سعید راد درگذشت

سعید راد، بازیگر محبوب و شناخته‌شده سینمای ایران، پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی، درگذشت. این خبر در حالی اعلام شد که تنها سه ماه به هشتاد سالگی او باقی مانده بود.

سعید راد درگذشت

سایت خبری پنجره؛ به گزارش ایرنا، سعید راد شهریورماه سال گذشته در پی زمین خوردگی در منزل دچار مصدومیت شد. او پس از مراجعه به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعد از یک ماه توانست با واکر راه برود. اما به دلیل عدم موفقیت پروتز مورد استفاده در کمر، مشکلات بیشتری برایش پیش آمد و مجبور به انجام جراحی مجدد و فیزیوتراپی مداوم شد.

عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات سلامتی او افزوده شد و پس از یک عمل جراحی ناموفق، حدود ده ماه در بستر بیماری بود. در دو ماه اخیر، روند درمان به خوبی پیش نرفت و این هنرمند عزیز دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت.

سعید راد فعالیت هنری خود را از اوایل دهه ۵۰ با بازی در فیلم‌هایی نظیر "فاتحین صحرا" و "خداحافظ رفیق" آغاز کرد. فیزیک خاص و چهره متمایز او، وی را به یکی از جوانان اول سینمای ایران تبدیل کرد. او در سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ در ۳۴ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به "کافر"، "صادق‌کرده"، "تنگنا" و "سفر سنگ" اشاره کرد.

در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳، راد در ۷ فیلم از جمله "خط قرمز"، "برزخی‌ها"، "دادشاه" و "عقاب‌ها" بازی کرد. اما به دلیل مسائل ممیزی، برای نزدیک به دو دهه از سینما دور ماند. بازگشت او به سینما در سال ۸۲ با فیلم "دوئل" آغاز شد و با بازی در نقش تیمسار فلاحی در فیلم "چ" به اوج رسید.

در دو دهه اخیر، سعید راد علاوه بر سینما در آثار تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی نیز حضور داشت. از جمله این آثار می‌توان به "در چشم باد"، "سرزمین مادری" و "ترور خاموش" اشاره کرد. آخرین حضور او مقابل دوربین، در سریال‌های "ارثیه پدری" و "گیلدخت" بود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی