کدخبر: ۱۶۷۴۶
تاریخ خبر:

عکس: لوگوی استقلال در طول ۷۸ سال

در تاریخ ۷۸ ساله باشگاه استقلال، لوگو آن چندبار تغییر کرده است.

عکس: لوگوی استقلال در طول ۷۸ سال

امروز باشگاه استقلال فراخوانی برای طراحی لوگو این باشگاه اعلام کرد. در این فراخوان خواسته شده که طراحان، گرافیست‌ها و هواداران استقلال طرح لوگو پیشنهادی خود را ارائه دهند.

تصمیم باشگاه استقلال، اتفاقیست که برای تعداد بسیار زیادی از باشگاه‌های دنیا در طول تاریخ افتاده است و آن‌ها هر چند سال یک بار تصمیم به طراحی مجدد یا بازطراحی لوگو و نشان خود می‌گیرند.

در مورد باشگاه استقلال هم این اتفاق قبلا افتاده است.

باشگاه استقلال در ابتدا با نام کلوپ دوچرخه سواران در سال ۱۳۲۴ تاسیس شده و به دلیل اینکه ابتدا فقط در رشته دوچرخه سواری فعالیت می‌کرد، لوگو آن هم نشانی از یک دوچرخه سوار بود. این لوگو تا چهار ۴ سال مورد استفاده قرار گرفت و پس از آنکه باشگاه دوچرخه سواران در سایر رشته‌های ورزشی هم فعال شد و نام آن به تاج تغییر کرد، لوگو هم تغییر کرد. در سال ۱۳۲۸ لوگو استقلال با توجه به نام باشگاه، به یک تاج که دو حلقه در سمت راست آن و دو حلقه در سمت چپ آن قرار داشت تغییر کرد و تا زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ مورد استفاده قرار گرفت. پس از انقلاب و با تغییر نام تاج به استقلال و آغاز فعالیت مجدد باشگاه، لوگو باشگاه حدفاصل سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۰ لوگو تغییر کرد اما در سال ۱۳۷۰ به نظر می‌رسد تغییر مجدد لوگو استقلال با نگاه به لوگو تاج در پیش از انقلاب بوده است. چهار حلقه که دور یک تاج پادشاهی آمده بود تبدیل به سه حلقه متصل به هم و یک حلقه به گرد دیگر حلقه‌ها شد تا معنای کلمه «استقلال» هم در لوگو مشخص باشد. لوگویی که تاکنون با یک تغییرات جزئی، مثل اضافه شدن سال تاسیس باشگاه و دو ستاره‌ای که نماد دو قهرمانی استقلال در آسیاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در این بین و در یک دوره بسیار کوتاه لوگو استقلال به یک نهنگ در داخل یک سپر (به سبک تیم‌های ایتالیایی) تغییر کرد که به نظر می‌رسد که خیلی زود به طرح قبلی با اصلاحات فعلی رسید.

باید منتظر ماند و دید لوگو استقلال در طراحی جدید به چه صورت خواهد بود و آیا این لوگو به کلی تغییر می‌کند یا با استفاده از اِلِمان‌های تاریخ ۷۸ ساله استقلال بازطراحی می‌شود.

copied
ارسال نظر
 
  • امید

    بی هویتی یعنی همین

  • اسمان

    سلام، ممنونم از مقاله خوبتون درباره تغیی رات لوگو باشگاه استقلال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی