کدخبر: ۵۸۱۴
تاریخ خبر:

مناظره قربان‌زاده و فتح‌الله‌زاده، شب رسوایی مدیران منصوب وزارت ورزش در استقلال

شب گذشته مناظره‌ای بین حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی از یک سو و علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل و پرویز مظلومی عضو هیات مدیره استقلال برگزار شد. مناظره‌ای که تبدیل به افشاگری‌ای بزرگ علیه مدیران منصوب وزارت ورزش در استقلال شد.

مناظره قربان‌زاده و فتح‌الله‌زاده، شب رسوایی مدیران منصوب وزارت ورزش در استقلال

استقلال تا ده فروردین فرصت داشت که بدهی استراماچونی، پادوانی و احمد موسوی را تسویه کند و مدارک آن‌ها را برای اخذ مجوز حرفه‌ای ارائه دهد، اما عدم پرداخت بدهی‌های قطعی گذشته باعث می‌شود که استقلال موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشده و از حضور در مسابقات آسیایی حذف شود. اتفاقی فاجعه‌بار برای تیمی که فصل پیش بدون باخت قهرمان لیگ برتر شد و امسال یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی است و فرم خوب این تیم در هفته‌های اخیر باعث شده بود که هوادارن و بازیکن‌های این تیم امید بسیار زیادی به کسب نتایج مطلوب در لیگ قهرمان آسیا داشته باشند.

اما افتضاح مدیریتی استقلال که منجر به حذف این تیم از آسیا خواهد شد، بهانه‌ای بود برای برگزاری یک مناظره بین حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی و علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل و پرویز مظلومی عضو هیات مدیره استقلال.

این مناظره ابتدا با صحبت‌های مظلومی و فتح‌الله‌زاده آغاز شد و این دو حملاتی را علیه قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح کردند، اما زمانی که قربان‌زاده به مناظره پیوست، در صحبت‌های ابتدایی خود چنان از وضعیت «این باشگاه بی‌در و پیکر» و تخلفات هیات مدیره و مدیریت استقلال گفت که علی فتح الله‌زاده برای دقایقی کنترل خود را از دست داد. تا جایی که مجری این مناظره در تذکری از او خواست که حرمت‌ها حفظ شود.

علی فتح‌الله‌زاده که در سال‌های قبل ادعای اخذ مدرک دکترای اقتصاد داشت و شب گذشته در ادعایی گفت که از ۹۰ درصد تیم‌های ایران و حتی پرسپولیس پیشنهاد مدیرعاملی داشته است، در طول مناظره و در مقابل مباحث و پرسش‌های رئیس سازمان خصوصی‌سازی بارها دچار تناقض‌گویی، عصبانیت و پراکنده‌گویی شد. مناظره‌ای که در آن مجادلات دو طرف به نقطه‌ای رسید که بر طبق ادعای طرفین بحث، یا علی فتح‌الله‌زاده به دلیل دریافت پول‌های غیرقانونی مجبور به ترک استقلال خواهد شد یا حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی به دلیل اتهام به فتح‌الله‌زاده مجبور به استعفا از سازمان خصوصی سازی.

مناظره قربان‌زاده و فتح‌الله‌زاده، شب رسوایی مدیران منصوب وزارت ورزش در استقلال

بی‌تدبیری مدیران استقلال و شخص علی فتح‌الله‌زاده چنان است که، در شرایطی که استقلال در زمین شرایط بسیار مطلوبی دارد و حتی مربیان و بازیکن‌های خارجی این تیم با شرایط اسفناک باشگاه کنار آمده‌اند، مدیرعامل استقلال با افشای مبالغ دریافتی ساپینتو، سرمربی این تیم و برخی بازیکن‌ها و آوردن مثال‌‌هایی از روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور، باعث واکنش روزبه چشمی، یکی از کاپیتان‌های استقلال شد و باید منتظر واکنش ساپینتو به اظهارات فتح‌الله‌زاده هم ماند. مدیرانی که در زمان افتادن تشت رسواییشان از بام، چنان از خود بی‌خود می‌شوند که یا مثل مظلومی، مظلومانه می‌گویند بلند نیستند و اطلاع نداشتند، یا مثل فتح‌الله‌زاده به هرچیزی چنگ می‌زنند تا خود را نجات دهد.

اما آنچه شب گذشته بر هواداران استقلال و اهالی فوتبال روشن شد این بود که وضعیت باشگاه چنان وحشتناک است، که حذف از آسیا، کمترین جریمه و حق این باشگاه در قبال این حجم از نابسامانی و تخلفات مالیست. تخلفاتی که با شکایت سازمان خصوصی‌سازی پای مدیران ارشد این باشگاه به مراجع قضایی را باز کرده است. افرادی از جنس پرویز مظلومی که بدون کوچکترین تخصص و دانشی در مسند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نشسته‌اند و پاسخشان به هر پرسشی بی‌اطلاعی یا تفویض اختیار به مدیرعاملی است که خود عملکردش شائبه‌های بسیار دارد و مدیرعاملی که به ادعای مدیرسازمان خصوصی‌سازی نه تنها توان درآمدزایی ندارد، بلکه اسناد باشگاه را هم به منزل خود می‌برد و برای آن‌ها، دو بار از منابع محدود باشگاه برداشت می‌کند.

اما در این میان، مقصر اصلی همه آشفتگی‌ها وزارت ورزش است. وزارت خانه‌ای که اعضای هیات مدیره و مدیران عامل را در استقلال منصوب می‌کند، اما هیچگونه پاسخگویی‌ای در قبال عملکرد منصوبان خود ندارد و مسئولیت اقدامات آن‌ها را نمی‌پذیرد. وزارت ورزش باید پاسخ دهد که چرا استراماچونی در زمان فتحی از استقلال به آن شکل رفت و چرا تاکنون افرادی مانند اسماعیل خلیل‌زاده، احمد سعادتمند، احمد مددی، مصطفی آجرلو و علی فتح‌الله‌زاده که همگی با اراده مستقیم و غیرمستقیم وزارت ورزش در این مسند نشسته‌اند، چنان کردند که استراماچونی تبدیل به یک بحران تمام عیار شود. وزارت ورزش باید پاسخ دهد که هیات مدیره‌ها و مدیران عامل این باشگاه که با تصمیم آن وزارت خانه به استقلال آمده‌اند چه عملکردی داشته‌اند که به ادعای رئیس سازمان خصوصی‌سازی چند صد میلیارد تومان و چند هزار دلار در این باشگاه گم می‌شود و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

و در نهایت، به نظر می‌رسد اتفاقات جمعه شب بر روی سکوها و میکسزون آزادی، حذف از آسیا و ترکش‌های مناظره دیشب، کار فتح‌الله‌زاده و اعضای هیات مدیره استقلال را در این باشگاه پایان داده است. جز آنکه وزارت ورزش کماکان بخواهد رفتار منفعلانه‌ای در قبال استقلال داشته باشد.

copied
ارسال نظر
 
  • علیرضا

    ازدیشبه ازخودم بدم میاد که فتح الله زاده مدیرعامل تیم بزرگ استقلاله
    وایی ،،وایی،،وایی،،وایی،،وایی،وای،،ازکسی که م ال بیت المال روبه یغمابرده دل سی میلیون هواداروشکسته ناراحت کرده چطورمیخوایی جوا ب هواداری که رویی ویلچره روبدین اقایون خ جالت نمیکشین

  • هادی کوهی

    واقعن آقای دکترقربانزاده دمتون گرم که با تمام خونسردی تمام دزدی گرگیهای این مدیر ان استقلال روافشاکردیدواقعن حال کردم واق عن ریاست ودکتری بهتون میاد ای کاش تمام م سئولین مملکت دانش و علم شماروداشتن تاممل کت به این روزنیوفته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی