کدخبر: ۱۰۰۶۹
تاریخ خبر:

شهاب زاهدی برای تقویت خط حمله پرسپولیس وارد می‌شود!

به نظر می‌رسد که سرمربی پرسپولیس قصد دارد تا در نقل‌وانتقالات تابستانه با خریدی پرسروصدا خط حمله تیمش را تقویت کند.

شهاب زاهدی برای تقویت خط حمله پرسپولیس وارد می‌شود!

پرسپولیس در فصل اخیر در شرایطی توانست به ۳ عنوان قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام برسد که یحیی گل‌محمدی در خط حمله بارها آرایش تیمش را تغییر داد. گل‌محمدی با وجود آنکه از مهاجمان تخصصی مانند یورگن لوکادیا، لیاندرو پریرا، شیخ دیاباته، مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر در فهرست خود در مقاطع مختلف فصل بهره می‌برد، دیگر بازیکنان هم در خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت آزمایش شدند و فرصت بازی به مهره‌هایی مانند محمد عمری، وحید امیری و امید عالیشاه هم رسید.

یحیی گل‌محمدی با توجه به عملکرد مهاجمان تیمش در فصل گذشته، به دنبال جذب حداقل یک مهاجم است؛ آن‌هم در شرایطی که در فهرست پرسپولیس برای فصل جدید، شیخ دیاباته جایی ندارد اما سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت قصد دارد تا همچنان از حضور لیاندرو پریرا، عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی در فهرست خود بهره ببرد که در میان این ۳ بازیکن، آل‌کثیر با سرخ‌پوشان پایتخت قرارداد ندارد اما یحیی گل‌محمدی از مدیران باشگاه خواسته تا با آل‌کثیر در زمینه تمدید قرارداد وارد مذاکره شوند و گفته می‌شود که توافقات برای ادامه همکاری در حال نهایی‌شدن است.

دو گزینه جذاب یحیی برای خط حمله پرسپولیس

پرسپولیس در نقل‌وانتقالات تابستانی فصل گذشته در خط حمله ستاره‌ای مانند یورگن لوکادیا را خرید که در ۹ مسابقه موفق شد ۶ گل بزند اما عمر حضور لوکادیا در فوتبال ایران طولانی نبود. سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت با توجه به جدایی شیخ دیاباته، به دنبال انتخاب یک مهاجم تمام‌کننده است و در شرایطی که گفته می‌شد شاید بار دیگر پرسپولیسی‌ها به سراغ جذب مهاجم خارجی بروند، اما یحیی گل‌محمدی از مدیران باشگاه خواسته تا ابتدا شرایط دو مهاجم ایرانی را بررسی کنند و سپس به سراغ گزینه‌های خارجی بروند.

شهریار مغانلو در کنار شهاب زاهدی دو گزینه ایرانی سرمربی پرسپولیس برای تقویت خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت هستند. مغانلو تحت قرارداد باشگاه سپاهان است و در شرایطی که گفته می‌شد تمدید قرارداد مغانلو باید بر مبنای توافق طرفین انجام شود، اما گویا این مهاجم بلندقامت با توجه به قرارداد به امضا رسیده باید در جمع شاگردان ژوزه مورایس باقی بماند و آقای گلی لیگ بیست‌ودوم به نظر می‌رسد که شانسی برای حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت ندارد اما شرایط برای زاهدی متفاوت است.

بند فسخی به ارزش ۳ میلیون یورو برای پرسپولیس؟

شهاب زاهدی در فصل اخیر در لیگ مجارستان و در تیم پوشکاش کار خود را دنبال کرد؛ آن‌هم در شرایطی که مهاجم ایرانی تحت قرارداد باشگاه زوریا لوهانسک اوکراین بود اما به واسطه جنگ به‌وجود آمده میان اوکراین و روسیه، زاهدی با قراردادی قرضی تصمیم گرفت تا فوتبال خود را در مجارستان دنبال کند. مهاجم ایرانی که به تیم ملی هم دعوت شد و در مسابقات کافا 2023 اولین بازی ملی خود را هم انجام داد، در فصل گذشته ۱۰ گل در ۳۳ مسابقه برای تیم پوشکاش به‌ثمر رساند که کارنامه قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

زاهدی روز گذشته به صورت ناگهانی و در شرایطی که تصور نمی‌شد بخواهد به ساختمان باشگاه پرسپولیس برود، به دیدار مدیران این باشگاه رفت. جالب آنکه رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس بعد از پایان جلسه با شهاب زاهدی مدعی شد که او برای سر زدن به تیم سابق خود در محل ساختمان باشگاه پرسپولیس مراجعه کرده اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که رایزنی‌های اولیه برای جذب شهاب زاهدی انجام شده و مدیران باشگاه پرسپولیس چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف وضعیت او در فوتبال اوکراین هستند.

مهاجم 27 ساله فوتبال ایران در شرایطی هنوز یک فصل دیگر با باشگاه زوریا لوهانسک اوکراین قرارداد دارد که همچنان جنگ میان اوکراین و روسیه به پایان نرسیده است. در این میان، باشگاه اوکراینی قیمت‌گذاری 3 میلیون یورویی روی مهاجم خود انجام داده اما گفته می‌شود که شهاب زاهدی در تلاش است تا با توجه به مفاد قراردادش، به‌واسطه جنگ شکل گرفته قرارداد خود را به صورت یک‌طرفه فسخ کند و در نقل‌وانتقالات تابستانه به عنوان بازیکن آزاد به تیم پرسپولیس اضافه شود.

مهاجم ایرانی که سهمیه خارجی محسوب می‌شود!

پرسپولیسی‌ها در زمینه جذب شهاب زاهدی امیدوار به فسخ قرارداد او هستند و گفته می‌شود که در جلسه روز گذشته هم عنوان شده که در صورت قطعی‌شدن جدایی شهاب زاهدی، سرخ‌پوشان پایتخت به سرعت با او برای امضای قرارداد توافق خواهند کرد. با توجه به شرایط مالی باشگاه پرسپولیس، پرداخت ۳ میلیون یورو برای صدور رضایت‌نامه شهاب زاهدی دور از ذهن به نظر می‌رسد اما اگر این مهاجم ایرانی بتواند قراردادش را فسخ کند، حضورش در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی قطعی خواهد شد.

یحیی گل‌محمدی گویا در صورت جذب شهاب زاهدی، برنامه دیگری برای تقویت خط حمله تیمش ندارد؛ به‌ویژه آنکه براساس قوانین جدید، شهاب زاهدی با توجه به اینکه در فصل گذشته لژیونر بوده، سهمیه بازیکن خارجی محسوب می‌شود و نامش در کنار بازیکنانی مانند لیاندرو پریرا در فهرست سرخ‌پوشان پایتخت قرار می‌گیرد. در صورت جذب شهاب زاهدی و حفظ عیسی آل‌کثیر، پرسپولیسی‌ها در بازار تابستانه دیگر برنامه‌ای برای جذب مهاجم ندارند اما اگر انتقال زاهدی نهایی نشود، آن‌گاه به نظر می‌رسد که فرآیند جذب مهاجم خارجی در دستور کار پرسپولیسی‌ها قرار خواهد گرفت.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی