کدخبر: ۳۱۸۴۲
تاریخ خبر:

بحران در پرسپولیس: بن‌بست در نقل و انتقالات

باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده است و تاکنون نتوانسته در مذاکرات جذب و تمدید بازیکنان به نتایج مطلوبی دست یابد. این موضوع باعث نگرانی هواداران و مسئولان باشگاه شده است.

بحران در پرسپولیس: بن‌بست در نقل و انتقالات

سایت خبری پنجره؛ فصل نقل‌وانتقالات لیگ برتر فوتبال ایران از ۷ تیرماه آغاز شده و مسابقات نیز از ۲۵ مردادماه شروع خواهد شد. اکنون ۱۳ روز از فصل نقل‌وانتقالات گذشته و تنها پنج هفته تا اولین بازی پرسپولیس در فصل جدید باقی مانده است. به نظر می‌رسد فرآیند نقل‌وانتقالات این باشگاه دچار بن‌بست شده است. افزایش مبلغ قراردادها و برخی باشگاه‌هایی که با پرداخت ارقام نجومی بازار لیگ برتر را مختل کرده‌اند، جابه‌جایی بازیکنان را به ندرت ممکن کرده است و از خبرهای هیجان‌انگیز نقل‌وانتقالات خبری نیست.

هر ساله نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس در این مقطع زمانی حساسیت‌برانگیز است، زیرا هواداران میلیونی این تیم مشتاق هستند بدانند تیم محبوبشان چگونه برای فصل جدید آماده می‌شود. این نگرانی‌ها امسال بیشتر شده، زیرا تیم با تغییر کادرفنی و حضور یک مربی اسپانیایی که شناخت کمی از لیگ برتر ایران دارد، مواجه است. همچنین، پرسپولیس باید یک ماه پس از شروع لیگ برتر در لیگ نخبگان نیز شرکت کند. اما به دلیل پرداخت ارقام کمتر نسبت به سه باشگاه رقیب، بازیکنان مطرح کمتر به پرسپولیس می‌پیوندند. سقف قرارداد بازیکنان برتر در این باشگاه بین 20 تا 23 میلیارد تومان است که با برخی آپشن‌ها به 30 میلیارد تومان می‌رسد. در حالی که برخی باشگاه‌های متمول چنین ارقامی را برای رضایتنامه بازیکنان جدید پرداخت می‌کنند.

دو هفته پس از شروع نقل‌وانتقالات، معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره روند کار توضیحاتی ارائه داد اما خبری تازه‌ای در این زمینه به دست نیامد و مشخص است که پرسپولیس به هیچ گزینه‌ای حتی نزدیک هم نشده است.

مذاکرات با عیسی آل‌کثیر و علی نعمتی به نتیجه نرسیده و وضعیت مهدی عبدی و فرشاد فرجی نیز مشخص نیست. احمد گوهری بین اراک و تهران معلق است و گولسیانی نیز دور از تیم است.

در زمینه جذب بازیکنان جدید، پرسپولیس و مدیرانش به مشکلات جدی برخورده‌اند. باشگاه آلومینیوم اراک برای مهدی لیموچی 20 میلیارد تومان درخواست کرده، بند فسخ فرشاد احمدزاده اعتبار ندارد و هزینه جذب محمدرضا اخباری نیز بالا است. در پست دفاع راست، چه رضاییان بیاید چه بازیکن خارجی، کار سختی پیش‌رو است و این موضوع در مورد مهاجم نوک جدید و سایر پست‌ها نیز صادق است. مذاکرات با علیپور نیز به نتیجه نرسیده و خبری از گزینه‌های جدید نیست.

در چنین شرایطی، صحبت از فروش عبدالکریم حسن نیز جدی است و شاید باشگاه بخواهد با فروش او درآمدزایی کند که این مسئله جذب بازیکن در دفاع چپ را نیز به اولویت‌های نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس اضافه می‌کند. هرچند رضا درویش در نقل‌وانتقالات تابستانی سال‌های گذشته موفق شده هواداران و سرمربی تیمش را راضی کند، اما در حال حاضر مدیران باشگاه در فضای مجازی تحت فشار شدیدی قرار دارند و با کامنت‌های سختگیرانه هواداران مواجه هستند.

این در حالی است که گفته شده بودجه تخصیص داده شده از سوی مالک جدید باشگاه، علاوه بر تسویه حساب با اعضای تیم، برای شروع نقل‌وانتقالات کافی است و برعکس فصول گذشته پرسپولیس می‌تواند به بازیکنان جدید پیش‌پرداختی نیز داشته باشد.

حالا در فاصله سه روز مانده تا شروع تمرینات پرسپولیس و گذشت دو هفته از فصل نقل‌وانتقالات، باید دید آیا تغییرات مثبتی در این حوزه برای این باشگاه رخ خواهد داد یا خیر

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی