کدخبر: ۳۲۲۵۴
تاریخ خبر:

دردسر بزرگ برای پرسپولیس حتی با افزایش سهمیه خارجی‌ها

​در صورت افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر ایران، پرسپولیس همچنان با مشکلاتی روبرو خواهد بود. قوانین جدیدی که برای تضمین سلامت نقل و انتقالات بازیکنان خارجی وضع شده، تاثیرات مهمی بر سهمیه باشگاه‌ها خواهد گذاشت.

دردسر بزرگ برای پرسپولیس حتی با افزایش سهمیه خارجی‌ها

کارگروه ناظر بر قراردادها، پس از درخواست برخی باشگاه‌ها، در نشست صبح شنبه تصمیم خواهد گرفت که سهمیه بازیکنان خارجی را از ۱+۴ به ۱+۵ یا ۱+۶ افزایش دهد. این تغییر می‌تواند هر تیم را قادر به جذب یک تا دو بازیکن خارجی بیشتر کند.

قانون مهم ماده ۲۶

طبق ماده ۲۶ دستورالعمل ناظر بر قراردادها، که در لیگ بیست و سوم اجرا شد، اگر یک بازیکن خارجی به جز دلایل پزشکی مورد تایید ایفمارک، در کمتر از ۶۰ درصد از زمان مسابقات شرکت نکند، به ازای هر بازیکن غیرموثر، یک سهمیه خارجی آن باشگاه برای فصل بعد کسر می‌شود. برای فصل آتی، این درصد به ۴۰ کاهش یافته است.

وضعیت باشگاه‌ها و ظرفیت استفاده از بازیکنان خارجی

با توجه به این قانون، در حال حاضر فقط باشگاه‌های استقلال، ذوب آهن، ملوان، آلومینیوم اراک، شمس آذر، هوادار، استقلال خوزستان، چادرملو و خیبر می‌توانند از تمام ظرفیت سهمیه بازیکنان خارجی خود استفاده کنند. باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل‌گهر، مس رفسنجان، فولاد و نساجی به دلیل رعایت نکردن این ماده قانونی در فصل گذشته، مجاز به عقد قرارداد با تعداد کمتری از بازیکنان خارجی هستند.

تاثیر قوانین بر پرسپولیس

حتی با افزایش سهمیه، قانون کاهش سهمیه به دلیل عدم استفاده موثر از بازیکنان خارجی همچنان برای باشگاه‌ها اعمال می‌شود. برای پرسپولیس، این به معنای امکان استفاده از چهار بازیکن خارجی به جای سه بازیکن خواهد بود. با توجه به حضور اوستون اورونوف و ایوب العلمود و احتمال بالای تمدید قرارداد گئورگی گولسیانی، پرسپولیس تنها می‌تواند یک بازیکن خارجی دیگر را به لیست خود اضافه کند. اگر انتقال عبدالکریم حسن به باشگاه قطری قطعی شود، پرسپولیس فقط می‌تواند جای خالی او را پر کند مگر اینکه تبصره جدیدی در نظر گرفته شده یا سهمیه خارجی‌ها به ۱+۶ بازیکن افزایش یابد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی