کدخبر: ۳۲۲۶۹
تاریخ خبر:

قانون عجیب فوتبال ایران: طارمی ۳ ساله با اینتر؛ در ایران فقط یک‌ساله!

​در شرایطی که مهدی طارمی با قراردادی سه ساله (۱+۲ سال) به اینتر پیوسته، فوتبال ایران با قانونی جدید روبروست که قرارداد بیش از یک سال با بازیکنان بالای ۳۰ سال را منع کرده است.

قانون عجیب فوتبال ایران: طارمی ۳ ساله با اینتر؛ در ایران فقط یک‌ساله!

در این روزها که بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایران به مرز ۳۰ سالگی رسیده‌اند یا از آن گذشته‌اند، وضع قانونی جدید برای ممنوعیت عقد قرارداد بیش از یک سال با بازیکنان بالای ۳۰ سال، به نظر عجیب می‌رسد. طبق ماده ۳۱ دستورالعمل ابلاغی سازمان لیگ به باشگاه‌های لیگ برتری، «انعقاد قرارداد با بازیکنان بالای ۳۰ سال باید صرفاً یک‌ساله باشد و باشگاه‌ها مجاز به عقد قرارداد بیش از یک سال نیستند». 

این قانون در نگاه اول شاید منطقی به نظر برسد، اما با نگاهی به میانگین سنی ستاره‌های لیگ برتر و حتی ستاره‌های بین‌المللی فوتبال ایران، متوجه مشکلات اساسی آن می‌شویم. به طور مثال، در حال حاضر در لیگ ایران بازیکنانی نظیر علیرضا بیرانوند،‌ محمدحسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، سیدحسین حسینی، رامین رضاییان، گئورگی گولسیانی، ریکاردو آلوز و بسیاری دیگر از ستاره‌های تأثیرگذار بالای ۳۰ سال هستند و بر اساس قانون جدید سازمان لیگ، باشگاه‌ها اجازه قرارداد بیش از یک سال با آنها را ندارند.

نگاهی دیگر به این ماجرا: مهدی طارمی، بزرگترین ستاره حال حاضر فوتبال ایران، اگر قصد بازگشت به کشورمان را داشت، هیچ باشگاهی نمی‌توانست قرارداد بیش از یک سال با او ببندد! این در حالی است که طارمی ۳۲ ساله قرارداد دو ساله با قابلیت تمدید یک سال با اینتر دارد. همین یک نمونه کافی است تا به میزان غیر منطقی بودن این قانون جدید پی ببریم.

این قانون به ظاهر برای کمک به باشگاه‌ها تصویب شده، اما در عمل به ضرر آنها خواهد بود. بازیکنان با اتمام قراردادشان، بار دیگر از اوضاع آشفته نقل‌وانتقالات فوتبال ایران استفاده کرده و با مذاکره همزمان با چند باشگاه، رقم قرارداد خود را افزایش خواهند داد. موضوعی که حتی با داشتن قراردادهای بلندمدت نیز در فوتبال ایران دیده می‌شود و قطعاً با این قانون جدید بر مشکلات اضافه خواهد شد.

به نظر می‌رسد باید در این قانون بازنگری انجام شود و حداقل اختیار مدت زمان قراردادها به باشگاه‌ها واگذار شود تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی