کدخبر: ۲۶۰۷۵
تاریخ خبر:

جدال استقلال و پرسپولیس با پیکان و هوادار باید در شرایط برابر باشد

آزمون سخت سازمان لیگ

بازی های لیگ در هفته های آخر حسابی حساس شده است و فاصله یک امتیازی استقلال و پرسپولیس باعث شده تا در هرکدام از ۴ بازی باقیمانده امکان تغییر و جابجا شدن صدرجدول وجود داشته باشد.

آزمون سخت سازمان لیگ

بازی های لیگ در هفته های آخر حسابی حساس شده است و فاصله یک امتیازی استقلال و پرسپولیس باعث شده تا در هرکدام از 4 بازی باقیمانده امکان تغییر و جابجا شدن صدرجدول وجود داشته باشد. در این شرایط سرخابی ها قطعا علاوه بر اینکه برای بردن هر ۴ مسابقه باقیمانده خئدشان تلاش می کنند، نیم نگاهی هم به بازی های رقیب خود دارند.

در ۴ بازی باقیمانده دو بازی حسابی بحث برانگیز شده است. در هفته بیست و هفتم تیم هوادار میزبان پرسپولیس است و بازی باید در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شود و طبیعتا مانند بازی استقلال و هوادار شورای تامین حضور تماشاگران در این ورزشگاه کوچک که در دل شهرک اکباتان واقع شده است را نمی دهد. در چنین شرایطی باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه ای خواهان انتقال بازی به ورزشگاه آزادی یا ورزشگاه دیگری شده تا هواداران این تیم بتوانند برای حمایت از سرخ پوشان راهی سکو ها شوند.

در شرایطی مشابه یعنی ۲۵ اسفند سال گذشته و در قالب بازی های هفته بیست و یکم که تیم هوادار میزبان استقلال بود، آبی ها درخواست دادند تا بازی با حضور تماشاگر برگزار شود یا به ورزشگاه دیگری منتقل شود که این موضوع با مخالفت سازمان لیگ روبرو شد چرا که طبق دستورالعمل‌هایی که از سوی مسئولان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر صادر شده، از ابتدای شروع مسابقات بازی‌هایی که در ورزشگاه شهید دستگردی انجام می‌شود بدون حضور تماشاگران است.

نکته جالب ماجرا اینجا است که در اردیبهشت ماه سال گذشته و در جریان بازی پیکان و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ بیست و دوم بود که با درخواست سرخ پوشان برای تغییر محل بازی موافقت شد و سازمان لیگ این بازی را به آزادی منتقل کرد. البته آن زمان در مقابل اعتراض رقبا این جواب و توجیه را از این سازمان شنیدیم که این باشگاه پیکان بود که با تغیر محل بازی موافقت کرد! حالا اینکه پیکانی ها زیر بار این موضوع نرفتند و توپ را به زمین سازمان لیگ انداختند بماند. حتی در صورت موافقت پیکان هم برای رعایت عدالت نباید چنین اتفاقی می افتاد که متاسفانه به هر دلیلی افتاد!؟

اکنون در شرایطی که با در خواست استقلال در هفته بیست و یکم برای تغییر محل بازی با تیم هوادار یا برگزار شدن بازی با حضور تماشاگران مخالفت شده است، اگر سازمان لیگ به هر دلیلی از جمله موافقت احتمالی باشگاه هوادار با برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی یا هر ورزشگاه دیگری موافقت کند نه تنها یک جنجال تازه و خود ساخته به راه خواهد افتاد که اصل عدالت و قانون مداری و برابری در لیگ برتر نیز زیر سوال خواهد رفت و قطعا فدراسیون و سازمان لیگ هیچ پاسخ منطقی و محکمی برای این کار نخواهند داشت.

استقلال در هفته آخر میهمان پیکان تهران است و طبق برنامه سازمان لیگ این بازی باید در ورزشگاه دستگری برگزار می شد اما به دلیل آماده نبودن ورزشگاه دستگردی به قزوین منتقل و با حضور تماشاگران برگزار شد. حالا هرچند ممکن است معدله قهرمانی در ۳ بازی پیش رو حل شود و دیگر نتایج هفته آخر برای تعیین قهرمان اهمیتی نداشته باشد، اما حتی اگر اینچنین هم نشد، برای رعایت عدالت باید بازی استقلال هم چه در تهران و چه قزوین مانند دیدار رفت پرسپولیس و پیکان با حضور تماشگران برگزار شود. فارغ از علایق و و نگاه های هواداری مرسوم، رقابت دو تیم مدعی در شرایط برابر خواسته ای منطقی و پذیرفتنی است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی