کدخبر: ۳۱۹۹۱
تاریخ خبر:

محاکمه مجدد شکارچی متجاوز به زنان در پارک تهران

حکم اعدام مردی که به اتهام تعرض به ۹ زن و دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران محکوم شده بود، توسط دیوان‌عالی کشور نقض شد و وی بار دیگر در دادگاه کیفری محاکمه خواهد شد.

محاکمه مجدد شکارچی متجاوز به زنان در پارک تهران

شروع ماجرا

این پرونده از زمستان سال ۱۳۹۹ با شکایت یک زن جوان در پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکی توضیح داد که در ساعت ۶ عصر در حال پیاده‌روی در پارک بود که مرد جوانی به بهانه پرسیدن ساعت به او نزدیک شده و سپس با تهدید چاقو او را به محل خلوتی کشانده و با فشردن گلو، او را نیمه‌جان کرده و مورد تعرض قرار داده است.

افزایش شکایت‌ها

پس از این شکایت، چند زن و دختر دیگر نیز به پلیس آگاهی مراجعه کرده و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. مأموران پلیس با تجمیع اطلاعات موفق به شناسایی و دستگیری متهم در آبان سال ۱۴۰۱ شدند.

نخستین جلسه دادگاه

در اولین جلسه دادگاه، ۶ نفر از شاکی‌ها حاضر شدند و هر کدام با تشریح جزئیات ماجرا خواستار اشد مجازات برای متهم شدند. یکی از شاکی‌ها توضیح داد که روز حادثه به همراه همسر و فرزندش به پارک رفته بود و در حالی که حدود 50 متر از آن‌ها فاصله داشت، مرد جوانی به او نزدیک شده و با تهدید چاقو او را مورد تعرض قرار داده است. متهم در پاسخ به اتهامات، تمامی آن‌ها را رد کرد و ادعا کرد که بی‌گناه است.

دومین جلسه دادگاه

در دومین جلسه دادگاه، ۳ شاکی دیگر نیز حاضر شدند و به جزئیات شکایت‌هایشان پرداختند. آن‌ها نیز خواستار اشد مجازات برای متهم شدند. متهم بار دیگر اتهامات را رد کرد و قضات برای تحقیقات بیشتر، رسیدگی را به جلسه سوم موکول کردند.

سومین جلسه دادگاه

در سومین جلسه دادگاه، پس از تکمیل تحقیقات و گزارش‌های پزشکی قانونی، شاکی‌ها مجدداً خواستار اشد مجازات متهم شدند و متهم نیز اظهارات قبلی خود را تکرار کرد. در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و متهم را به اعدام محکوم کردند.

شکسته شدن حکم اعدام

با اعتراض متهم به حکم صادره، پرونده به دیوان‌عالی کشور رفت و قضات دیوان پس از بررسی پرونده، حکم اعدام را نقض کردند. به این ترتیب، پرونده برای تحقیقات بیشتر و رسیدگی مجدد به شعبه همعرض ارجاع داده شد.

 

copied
ارسال نظر
 
  • بی نام

    اگر مسئله تجاوز مبرهن است دیگر این تردید و تسامح چیست؟،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی