کدخبر: ۲۸۱۵۸
تاریخ خبر:

۲ حالتی که پرسپولیس با باخت هم قهرمان لیگ می‌شود

فقط ۹۰دقیقه تا تعیین قهرمان لیگ برتر باقی مانده؛ استقلال که ۲۰ هفته صدر را در اختیار داشته، در یکی از آخرین پیج‌های جاده منتهی به جام از رقیب جا ماند و حالا در چندمتر پایانی منتطر لغزش سرخ‌هاست.

۲ حالتی که پرسپولیس با باخت هم قهرمان لیگ می‌شود

بازی‌های شب پایانی لیگ برتر فوتبال ایران، میلیون‌ها هوادار را از حوالی ساعت ۱۹ پای گیرنده‌ها میخ‌کوب خواهد کرد.

پرسپولیس و استقلال در حال حاضر ۶۵ و ۶۴ امتیازی هستند و رقابت قهرمانی بین این دو تیم در اوج هیجان و استرس دنبال می‌شود. پرسپولیس امشب در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران و استقلال در ورزشگاه شهید دستگردی اکباتان بدون حضور هواداران بازی می‌کنند.

پرسپولیس در صورت کسب پیروزی در آخرین مصاف فصل، رکورد ۶۸ امتیاز را بر جای خواهد گذاشت که تضمین‌گر قهرمانی است. برد سرخ ها در بازی همزمان در هر صورت دست استقلال را از رسیدن به جام کوتاه می‌کند.

شاگردان نکونام تنها در صورتی فاتح لیگ‌برتر می‌شوند که بر پیکان فائق آیند و منتظر شکست یا مساوی رقیب همشهری باشند. مساوی در هر ۲ بازی یا باخت پرسپولیس در آزادی و مساوی استقلال در دستگردی ، پرسپولیس را به جام می‌رساند و شاگردان نکونام چاره‌ای جز برد پیش رو نمی‌بینند. نتیجه‌ای که کسب آن، چندان هم آسان نیست؛ چرا که پیکان خطر سقوط را به طور جدی احساس می‌کند و ممکن است در صورت شکست به عنوان دومین تیم فصل جاری، به لیگ دسته اول سقوط کند.

استقلال سال‌هاست مقابل پیکان شکست ناپذیر بوده و آخرین برد خودروسازان در تقابل با استقلال به سال ۱۳۸۸ و لیگ هشتم برمی‌گردد. جایی که استقلال قدرتمند آن سال ۳ بر ۲ مغلوب پیکان شد.

 دوئل جذاب استقلالی‌های سابق روی نیمکت دو تیم استقلال و پیکان؛ از تقابل‌های تماشایی لیگ است که در نیم‌فصل اول به موضع‌گیری دو طرف علیه یکدیگر ختم شده بود.

جواد نکونام هیچ‌گاه باخت مقابل پیکان را تجربه نکرده، نه در دوران بازی و نه روی نیمکت. در سمت مقابل عنایتی هم در کسب برد برابر تیم دوران بازیگری‌اش با همین چالش روبه روست . ۳۷ بازی در چارچوب لیگ‌برتر بین ۲ تیم برگزار شده که ۱۸ برد سهم استقلال و ۶ برد از آن پیکان بوده و ۱۳ بازی هم با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.

اما امشب اگر عنایتی بازنده، زمین همواره و چمن یکدست دستگردی را ترک کند، احتمال دارد شغل خود را از دست بدهد، پس برای او این بازی، جدال مرگ و زندگی به حساب می‌آید.

پیکان در حال حاضر با ۲۷ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و پایین‌تر از خود فولاد ۲۶ امتیازی و استقلال خوزستان ۲۵ امتیازی را دارد. در صورتی که پیکان در این بازی با یک امتیاز خارج شود ۲۸ امتیازی خواهد شد و با توجه به برتری در بازی‌های رو در رو مقابل استقلال خوزستان، حتی در صورت پیروزی پر گل فولاد و استقلال خوزستان مقابل نساجی و هوادار، سقوط نخواهد کرد.

با این حال در صورت شکست پیکان و پیروزی فولاد و استقلال خوزستان، پیکان سقوط خواهد کرد. البته این تنها راه سقوط پیکان به لیگ دسته یک است.

با این اوصاف در مصاف پیکان و استقلال، دو تیم بیشتر از این که حواس‌شان به نتیجه این دیدار باشد، امیدوار به کسب نتیجه دلخواه‌شان در بازی‌های همزمان در تهران، قائمشهر و اهواز است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی