کدخبر: ۶۱۹۸
تاریخ خبر:

پس از استقلال، پرسپولیس هم از آسیا حذف شد

پس از استقلال که به دلیل بدهی و عدم تسویه حساب موفق به کسی مجوز حرفه‌ای نشد و از آسیا حذف شد، پرسپولیس هم از آسیا حذف خواهد شد.

پس از استقلال، پرسپولیس هم از آسیا حذف شد

فصل گذشته استقلال بدهی ثبت شده‌ای نداشت و پرسپولیس درگیر چند مورد بدهی از جمله طلب رادوشوویچ بود، اما هر دو تیم پرطرفدار پایتخت به‌دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. حالا به نظر می‌رسد شرایط برای دو تیم امسال برعکس شده است.

استقلال که در زمان قانونی موفق به تسویه حساب با طلبکاران خارجی و ارائه اسناد مالی نشد، به احتمال قریب به یقین از حضور در آسیا محروم می‌شود، اما پرسپولیس که در زمان بارگزاری مدارک حرفه‌ای سازی بدهی ثبت نشده‌ای نداشته است، به همان دلایلی که استقلال فصل گذشته حذف شد، حذف خواهد شد.

ماجرا از این قرار است که یکی از شرایط کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت بدهی‌های خارجی است، اما AFC برای اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها پارامترهای دیگری را هم در نظر خواهد گرفت. پرسپولیسی‌ها که خوشحال از حذف استقلال و جایگزین شدن به جای آن‌ها بودند با یک مشکل بزرگ مواجه هستند و آن هم بحث مالکیت است که به نظر می‌رسد دردسرهای بزرگی برای این تیم ایجاد خواهد کرد.

جام جم در گزارشی در این مورد نوشت که پس از بررسی اولیه مدارک و تایید این موضوع که مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشترک است، کار پرسپولیس هم آسیا تمام شد. 

حدود یک سال قبل کمیته حرفه‌ای‌سازی و فدراسیون فوتبال آئین‌نامه‌ای را با توجه به قوانین کسب مجوز کنفدراسیون، تنظیم و به دولت ارائه دادند. 

دولت این آئین نامه را تائید و برای اجرا  در اختیار دو باشگاه و البته سازمان خصوصی‌سازی قرارداد.

در یکسال گذشته قرار بود ۵۱ درصد از مالکیت دو باشگاه به مالکیت خصوصی واگذار شود ولی این اتفاق رخ نداد تا الان انتقاداتی از قربان‌زاده صورت بگیرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی البته راه فرار زیاد دارد چراکه مورد استقلال و هدر رفتن پول‌های فرابورس، یک مورد موید و زنده برای جلوگیری از واگذاری بیشتر خوانده می‌شود.

copied
ارسال نظر
 
  • حسین

    لطفا شما ها شایع درست نکنید
    اطلا ع ندارید حرف بیخود نزنید اگر اینطور شود باشگاه فوتبال پرسپولیس خودش خبر میده که اتفاقا درویش مدیر عامل پرسپولیس اعلام کر د قسط دوم رادوشویج را پرداخت کرد پس خواه شاً اطلاعات غلط ندین که باعث بشه پرسپولی س از شما شکایت کنه.

  • علیرضا

    اگر هم پرسپولیس مشکلی نداشته باشه چون اس تقلال حذفش کردن بزا پرسپولیس هم مشکل درس ت میکنن...این سیاست کثیف فوتبالمان هست د یگه نمیشه کاریش کرد

  • سامانی

    دو زار. بده آش‌ . به. همین خیال باش

  • مرتضی

    خداراشکرانشااله همه این تیم ها حذف میشون د اینها مگه فوتبال بازی میکنن

  • محمد

    ما لیاقت نداریم مثل کره وژاپن وسعودی وامارات وبحرین باشیم

  • ع م

    بعداز حذف استقلال چقد این سایتا شروع کر دن به گفتن چاخان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی